Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Ny chassifläkt lyser i fel nyans. Någon ide att reklamera?

Permalänk
Medlem

Ny chassifläkt lyser i fel nyans. Någon ide att reklamera?

Hej. jag köpte nyligen 2st Corsair Premium ML140 Pro PWM 140mm LED - Vit
där den ena fläkten lyser svagt cyan istället för vit.

Båda fungerar felfritt, men lite störande är det när man ser fläktarna dagligen och de lyser i olika nyanser.

Är det någon ide ens att reklamera eller ska man bita ihop och se glad ut?

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Är du inte nöjd meddelar du självklart säljaren detta.

Permalänk
Medlem

stör det dig ska du ju reklamera om det inte stämmer enligt bilden?

Permalänk
Avstängd

Måste man inte ge fläktarna 12V max spänning för att de ska kunna ge tillbaka den riktiga nyansen? Tyvärr är det så..

Jag köpte fläktar med vita led's...dessa lös fisvitt när de var nere och snurrade på 300RPM=5V..sen när man fläskade på med 12V 1200RPM då kom den riktiga vita färgen fram som syntes på bilden där de säljes..

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Är du inte nöjd meddelar du självklart säljaren detta.

Skrivet av HazZarD:

stör det dig ska du ju reklamera om det inte stämmer enligt bilden?

Jo jag ska nog reklamera, men det är så pass lite det skiljer att man måste ha något att referera emot för att det ens ska synas, därav min fundering om det är ens är värt att reklamera.

Skrivet av Klena:

Måste man inte ge fläktarna 12V max spänning för att de ska kunna ge tillbaka den riktiga nyansen? Tyvärr är det så..

Jag köpte fläktar med vita led's...dessa lös fisvitt när de var nere och snurrade på 300RPM=5V..sen när man fläskade på med 12V 1200RPM då kom den riktiga vita färgen fram som syntes på bilden där de säljes..

Tyvärr spelar det ingen roll på dessa. Har testat olika varvtal. LEDsen lyser lika oavsett.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Glöm inte säga till om att du vill/ska ha en returfraktsedel utskickad

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Känner mig gammal när jag läste fläkt + lampa och tänkte att han måste ha skrivit fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3