Okänt fönster öppnas och stängs

Permalänk
Medlem

Okänt fönster öppnas och stängs

Har ett litet irriterande problem att ett fönster öppnas och stängs under en bråkdel av en sekund. Eftersom det går så fort så hinner jag inte se vad det är. Det sker inte så ofta, men när det väl sker så är det alltid så att fönstret markeras som aktivt, och lägger sig alltid "ovanpå" andra program.

Jag har kikat lite i Windows loggbok, och man kan se att det är något som sker vid tidpunkterna då detta inträffar. Samtidigt blir jag inte klokare av vad som står där (se bilderna i spoilern nedan).

Dold text

Vad tror ni det kan vara? Jag använder Windows 10.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Har ett litet irriterande problem att ett fönster öppnas och stängs under en bråkdel av en sekund. Eftersom det går så fort så hinner jag inte se vad det är. Det sker inte så ofta, men när det väl sker så är det alltid så att fönstret markeras som aktivt, och lägger sig alltid "ovanpå" andra program.

Jag har kikat lite i Windows loggbok, och man kan se att det är något som sker vid tidpunkterna då detta inträffar. Samtidigt blir jag inte klokare av vad som står där (se bilderna i spoilern nedan).

Vad tror ni det kan vara?

Litet svart fönster? Kommandotolken (heter den så?) ploppar ibland upp för mig på liknande sätt.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Litet svart fönster? Kommandotolken (heter den så?) ploppar ibland upp för mig på liknande sätt.

Vet inte, det hinner inte ens ritas upp fullständigt innan det försvinner...

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Inaktiv

Mer info behövs, gör du något speciellt när detta inträffar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Mer info behövs, gör du något speciellt när detta inträffar?

Nja, nej det tror jag inte. Hade Chrome och Excel öppet vid just detta tillfället. Det här är ett rätt nytt problem, har pågått i två veckor kanske. Skett både innan och efter jag uppdaterat till Windows 10 Creators Update.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@alex5555: Nvidia drivrutinerna som misslyckas att uppdatera eller något tror jag det var för en person med samma problem nyligen.

Edit:
CMD prompt öpnar, kör en kod och sen stänger sig igen (SOLVED)

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

@alex5555: Nvidia drivrutinerna som misslyckas att uppdatera eller något tror jag det var för en person med samma problem nyligen.

Edit:
CMD prompt öpnar, kör en kod och sen stänger sig igen (SOLVED)

Tack för tipset! Ska se om det kan vara det .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sätt igång ett program som spelar in din skärm, typ Fraps eller Bandisoft. Efter att fönstret ploppat upp kan du sedan pausa videoklippet för att se huruvida du kan hitta några ledtrådar.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Sätt igång ett program som spelar in din skärm, typ Fraps eller Bandisoft. Efter att fönstret ploppat upp kan du sedan pausa videoklippet för att se huruvida du kan hitta några ledtrådar.

Jag gjorde det (använde Nvidias inbyggda), och såg att det är officebackgroundtaskhandler.exe. Verkar vara en bugg med officepaketet. Skönt, nu vet jag vad det är iaf!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade samma problem ett tag då jag blev nedtabbad från det spel jag spelade. Slutade av sig själv för någon dag sedan, antar att det kan ha vart något liknande som du hade

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz