Ubisoft avtäcker Assassin's Creed: Origins

Permalänk
Melding Plague

Ubisoft avtäcker Assassin's Creed: Origins

Under årets E3-spelmässa visar Ubisoft nästa del i Assassin's Creed-serien, vilken får undertiteln Origins och utspelar sig år 1354 före Kristus i Egypten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Känns som de tänkt till och tagit bort allt detta skuttande och lönnmördande som varit i alla de andra spelen.
Det ser snyggt ut och kan absolut vara intressant att titta vidare på. Hade det varit mer av gamla Assassin så hade det varit helt ointressant. Testade lite snabbt Black Flag men tyckte det var samma sak igen så jag håller tummarna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Klart intressant.
Tyckte själv Black Flag var riktigt underhållande, främst pga Sjöstriderna o den stora världen. Har ej spelat Unity ( som jag dock vill spela pga tidsepoken men min GPU pallar inte) eller Syndicate (helt ointressant).

Men hela serien behöver en overhaul både vad gäller stridssystem och allt annat. Hoppas detta blir bra! Och INGA MICROTRANSACTIONS TACK!!!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

tyckte trailern såg riktigt B utpå E3, pland annat vindspåren efter knivarna samt att man kunde ha en styrbar pil? kändes lite...

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av daskedennis:

Klart intressant.
Tyckte själv Black Flag var riktigt underhållande, främst pga Sjöstriderna o den stora världen. Har ej spelat Unity ( som jag dock vill spela pga tidsepoken men min GPU pallar inte) eller Syndicate (helt ointressant).

Men hela serien behöver en overhaul både vad gäller stridssystem och allt annat. Hoppas detta blir bra! Och INGA MICROTRANSACTIONS TACK!!!

Håller helt med dig angående microtransaktioner men tyvärr är detta ett sätt för speltillverkarna att tjäna extra pengar.
Förr klagade folk på spelpriserna och laddade hem det via andra sajter men nu har folk faktiskt gått över till att börja köpa spel mer och mer nu när det är väldigt smidigt att gå in på Steam eller liknande, betala och tanka hem.
Tyvärr så började speltillverkarna att köra med dessa microtransaktioner och såg förmodligen att man nu kunde tjäna 450 kr + 1000 kr extra på ett antal spelare och i vissa fall säkert ännu mer.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

När en franchise måste göra prequels för att överleva så veta man att den är död. Även asscreeed har varit död sedan unity.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Inte intresserad men får en att undra om/när dom kommer göra ett viking inspirerat AC, det hade varit mer lockande.
Och då hade vi fått skepp igen, låta oss plundra britterna mm.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Trailern sa väl inget direkt om själva spelandet, det var ju inget "Game-Play" utan bara för-renderade filmer som spelas i mellanakterna.

Permalänk
Hjälpsam

Assassinerna grundades i Persien, i början av 1000 talet, inte i Egypten mer än tusen år före Kristus.
Aja man får väl ta sig lite friheter när det handlar om ett spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av daskedennis:

Klart intressant.
Tyckte själv Black Flag var riktigt underhållande, främst pga Sjöstriderna o den stora världen. Har ej spelat Unity ( som jag dock vill spela pga tidsepoken men min GPU pallar inte) eller Syndicate (helt ointressant).

Men hela serien behöver en overhaul både vad gäller stridssystem och allt annat. Hoppas detta blir bra! Och INGA MICROTRANSACTIONS TACK!!!

Har försökt spela Syndicate säkert ett tiotal gånger, men tappar intresset rätt omgående. Den misslyckades dom med. Fast i ärlighetens namn tappade jag intresset efter Ezio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Assasinerna grundades i Persien, i början av 1000 talet, inte i Egypten mer än tusen år före Kristus.
Aja man får väl ta sig lite friheter när det handlar om ett spel.

haha xd Namnet syftar på yrket "lönnmördare" och inte en specifik grupp människor, tidigt 1000-tal.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inaktiv

Yaawn! Filmen var riktigt dunderusel! Kasta hela denna franchise i papperskorgen!

Permalänk
Avstängd

Jag gillar assasins creed och har kört igenom flera av dom mer än en gång och är det roligt hur dom binder ihop historiska händelser och personer i storyn och känns även tillfredställande att sticka kniven i överhögheten och har alltid varit spel jag sett fram mot

men det som stör mig mest är alla jävla dlc där känslan blir är att man köpt halva spelet och koppla telefonen till spelet och köra app lösningar som jag skulle vilja se nertonat där en major dlc kommer som kostar lite mer kanske vore en vettig lösning och ska bli roligt att det kommer ett till men unity som är ett bra spel fick mig nästan att tappa sugen p.g.a allt bloat, trams, dlc, appar så hoppas fokus lagts mer på fighting som beskrivs i artikeln och mindre på sånt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

"rollspelselement som kistor"?????

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Känns som de tänkt till och tagit bort allt detta skuttande och lönnmördande som varit i alla de andra spelen.
Det ser snyggt ut och kan absolut vara intressant att titta vidare på. Hade det varit mer av gamla Assassin så hade det varit helt ointressant. Testade lite snabbt Black Flag men tyckte det var samma sak igen så jag håller tummarna.

Du vill inte ha lönnmord i ASSASINS Creed?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Yaawn! Filmen var riktigt dunderusel! Kasta hela denna franchise i papperskorgen!

Fast det är väl ganska subjektivt? bara för att du tycker det behöver inte andra tycka det, jag tycker filmen var helt ok. dock tappade jag suget för spelet efter 3an

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Dreijer:

haha xd Namnet syftar på yrket "lönnmördare" och inte en specifik grupp människor, tidigt 1000-tal.

Japp och denna speciella grupp, som kallades Assassiner, vad tror du att de sysslade med?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Japp och denna speciella grupp, som kallades Assassiner, vad tror du att de sysslade med?

Givetvis är det så, men det betyder inte att det endast fanns lönnmördare under den specifika eran.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Timergu:

Du vill inte ha lönnmord i ASSASINS Creed?

Skickades från m.sweclockers.com

:), jo men kan vara trevligt med något nytt också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av _Merc_:

När en franchise måste göra prequels för att överleva så veta man att den är död. Även asscreeed har varit död sedan unity.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du frågar mig så nådde de höjdpunkten på ac2 sen var black flag en intressant tvist med sjöstrider o en mer öppen värld

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Dreijer:

Givetvis är det så, men det betyder inte att det endast fanns lönnmördare under den specifika eran.

Lönnmördare har nog tyvärr funnits väldigt länge.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

@Klanders:

Somnade när jag såg trailern och gameplay därefter. riktigt dassigt spel.

Gillade Brotherhood bäst förutom Black Flag.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

haha xd Namnet syftar på yrket "lönnmördare" och inte en specifik grupp människor, tidigt 1000-tal.

Du har fel, gravt. Assassinerna var, precis som han skrev, en grupp människor som hade gått samman för ett speciellt syfte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är lite slarvigt skrivit i artikeln. "spelets mekanik arbetats om", det är väl ändå ett nytt spel. Det känns som ni klumpar ihop alla spelen till ett. Borde skriva nått i stil med att spelseriens mekanik har arbetats om eller mekaniken från tidigare spel har arbetats om för detta spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Klart intressant.
Tyckte själv Black Flag var riktigt underhållande, främst pga Sjöstriderna o den stora världen. Har ej spelat Unity ( som jag dock vill spela pga tidsepoken men min GPU pallar inte) eller Syndicate (helt ointressant).

Men hela serien behöver en overhaul både vad gäller stridssystem och allt annat. Hoppas detta blir bra! Och INGA MICROTRANSACTIONS TACK!!!

Om du tyckte Black Flag var kul med sjöstriderna kan jag rekommendera Rogue. Det sista spelet på gamla motorn; sjöstriderna är ytterligare uppgraderade (med isberg!), och det funkar väldigt bra tekniskt. Stort, bara lite kortare än ett fullängdsspel, men inte mycket, dessutom en blandning av allt. Och en brygga mellan tidigare spel som Assassin's Creed 3, Black Flag och framåt till Unity. Visst, vi har sett det förr, men nu var det isf fulländat i någon mån. Sista årsmodellen är den bästa.

Det fick mig att se fram mot Unity. Som visserligen var bedövande snyggt grafiskt och med uppgraderat stridssystem, men mycket av en besvikelse och frustration i övrigt. Läste en recension som uttryckte mina känslor, som t ex att stealth-systemet inte funkar som det ska, spelaren fastnar konstant i allt möjligt, nästan omöjligt att hoppa in genom dörrar från balkonger mm. Irritationsmoment överallt, även alltså sedan det, som nu, patchats färdigt. Och huvudspelet är över långt innan alla sidouppdrag är det, uppdrag som är tämligen ointressanta och som inte heller behövs för karaktärens utveckling. Vilket är oroväckande för spelseriens utveckling, om det är den vägen Ubisoft tänkte gå.

Dessutom en röra med Helix points (microtransactions), Franc, Creed Points (uppgraderar utrustningen) och Sync Points (uppgraderar karaktären). Som tur var hade iaf allt annat trams skalats bort nu i Unity (som mobilappen Companions och webbplatsen Initiates etc). Och coop-uppdragen går att göra själv, annars kan du inte uppgradera din karaktär fullt ut med sync points, de som du får under huvudspelet räcker inte till.

Unity kändes som ett spel som behövdes för framtida utvecklings skull, men som inte fick mogna och poleras klart. Unity och Rogue kom samtidigt, men Rogue är det klart bättre spelet. Det vinner i allt utom i grafiken. Det är helt enkelt roligare och mer intressant att spela. Rogue bör dessutom funka på en dator som klarade Black Flag.

Permalänk
Medlem

Jag såg inget Witcher III eller vad fan dom påstod och har sagt nu under den senaste tiden.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Älskar man historia, älskar man Assassin's Creed

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av darrenj:

Älskar man historia, älskar man Assassin's Creed

jag älskar hostoria men asscreed är fantasy. De tar sig väldigt stora friheter att ändra på saker. Hela franchisen har saknat en bra story sedan 3 och immersion förstörs av att det är en simulering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

@_Merc_: Yes
Mycket historiska beskrivning...finns en del skavankar och friheter...
Vem skriva historia egentligen? Och vem ska skriva om det?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/