Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Fått sparken utan bra anledning, ska man gå till aftonbladet, Metro eller GP?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pr1ckskytt:

Beroende på hur avtalet mellan Lernia och Volovo ser ut så kan Volvo när som helst bara säg att de inte längre vill ha dig. Sedan måste Lernia i sin tur säga upp dig men med avtalad uppsägningstid. Så länge du är provanställd behöver Lernia egentligen inte ange någon anledning.

I det här fallet kanske Volvo har brett på rejält angående hur du har misskött dig och att Lernia därför anser att de har grund att sparka dig på dagen.

Precis och det är detta som är orsaken varför det är lönsamt att anlita en mellanhand.

Det är ganska självklart att Volvo kan säga upp avtalet med en person av vilken struntsak som helst, på samma sätt som att ni själva kan be någon snickare ni har anlitat sluta sitt jobb av samma anledning.
Anställningen Lernia har dock svårare, men är det prövotiden så ingen jobb hos Volvo är en bra skäl till att säga upp.

Angående historier så finns det olika, de såg säkert TS som initiativtagaren till att besöka de andra. Och såna initiativtagare kanske de ej vill ha kvar. När det bara handlar om en person från ett bemanningsföretag så blir det betydligt enklare för Volvo än om du vore anställd.

Från berättelsen tycker jag TS kan glömma allt vad medier heter, däremot skulle facket kunna vara intresserad och blir facket intresserad så kan median i sin tur också bli det.
Men gå till media direkt känns fel på så många sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Precis och det är detta som är orsaken varför det är lönsamt att anlita en mellanhand.

Det är ganska självklart att Volvo kan säga upp avtalet med en person av vilken struntsak som helst, på samma sätt som att ni själva kan be någon snickare ni har anlitat sluta sitt jobb av samma anledning.
Anställningen Lernia har dock svårare, men är det prövotiden så ingen jobb hos Volvo är en bra skäl till att säga upp.

Angående historier så finns det olika, de såg säkert TS som initiativtagaren till att besöka de andra. Och såna initiativtagare kanske de ej vill ha kvar. När det bara handlar om en person från ett bemanningsföretag så blir det betydligt enklare för Volvo än om du vore anställd.

Från berättelsen tycker jag TS kan glömma allt vad medier heter, däremot skulle facket kunna vara intresserad och blir facket intresserad så kan median i sin tur också bli det.
Men gå till media direkt känns fel på så många sätt.

Jag har haft oerhört många konversationer om facket innan och alla säger att facket inte kan göra nåt när man är provanställd . Däremot kan dem göra nåt om man är fastanställd så jag tänkte gå med när jag blev fast . Medierna kanske skulle bli intresserade av när jag berättar att chefen ville att jag skulle jobba under en hjärnskakning där blod rann ner från pannan

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Vill volvo bli av med en Lernia anställd så hör dom av sig till Lernia, sen beroende på avtal så får man gå från volvo med någon timmes varsel. Har sen Lernia inte ett annat jobb du kan gå till så får du sparken med 14 dagars uppsägningstid som provanställd. Har inte Lernia eller Volvo sagt någon dumt så finns inga motargument som kommer göra skillnad

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Är det verkligen så?

Ja, utan att nämna orsak dessutom. Tack men nej tack typ.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Är det verkligen så?

Ja.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Ja dem har ju gjort bort sig rejält . Jag fick ett godkännande att gå och fick sparken sen . Vi skulle aldrig ha gått utan ett godkännande

Menade skälet till uppsägningen. Om de inte utryckligen sagt att du fick gå för att ni gick iväg kan du inte göra någonting, väldigt svårt att bevisa.

Arbetsgivaren behöver inte ge något skäl, och vad jag förstod det har de inte gjort det i detta fallet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Kan säga så här, när ni börjar på Volvo så får ni läsa om deras skyddsföreskrifter. Där i står det att ni måste följa dom krav som finns på varje avdelning, det har ni inte gjort.

Det är hårt att låta någon gå för det, men som inhyrd och provanställd så är det helt inom deras rätt. Du har gjort fel, du får ta konsekvenserna. Visst ni var flera som gjorde fel men Volvo och Lernia behöver inte motivera varför just du fick gå och inte dom andra.

Sluta lipa, väx upp, lär dig av det som har hänt och gå vidare till nytt jobb.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Ja, utan att nämna orsak dessutom. Tack men nej tack typ.

sry men så funkar det inte riktigt . Ja så är det däremot första dagen klarar man inte jobbet ringer chefen och säger att han vill ha nån annan . Men jag stod där och gjorde ett bra jobb och skötte mig 100% i över 3 månader . Min kollega som jobbat på volvo i 17 år sa att det är helt ofattbart att dem bara sparkar dig sådär.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lexius:

Jag har haft oerhört många konversationer om facket innan och alla säger att facket inte kan göra nåt när man är provanställd . Däremot kan dem göra nåt om man är fastanställd så jag tänkte gå med när jag blev fast . Medierna kanske skulle bli intresserade av när jag berättar att chefen ville att jag skulle jobba under en hjärnskakning där blod rann ner från pannan

Facket kan göra något hela tiden, t.om. en praktikant som gör ett studiebesök har de mycket att säga till om. Exempel. Hade du varit en praktikant från gymnasiet och en av cheferna ville ha sex emot sommarjobb, ja då kvittar det fullständigt att du ej är anställd facket engagerar sig ändå.
Förutom det så söker vissa fackförbund upp arbetsplatser och bråkar, där 0% av de anställda ens har tanken att gå med i deras fack. Så facken kan allt göra något.

Men ju mindre saken är och ju mindre det självklart felet är, ju svårare har de att vinna. Sedan har de som alla andra ett egenintresse.

Problemet med din historia är att det är din berättelse, andra personer har sina. Att gå till massmedia så blir det enbart din berättelse och seriösa medier skulle säga att vänd dig först till facket och sedan återkom. Facket i sin tur har en helt annan kontakt på jobbet, de kan få höra allas versioner av händelsen.
Sedan som sagt får du facket på din sida, ja då blir det en betydligt bättre tidningsartikel.

Permalänk
Medlem

Rent spontant känns det kanske som att det finns mer bakom det hela än "att ni inte hade varselvästar."

Om du går som bemanningspersonal eller provanställd gör ju inte direkt att du har bättre rättigheter hursomhelst.
anonymisera de papper du fått angående skäl för avsked och posta här kanske?

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

sry men så funkar det inte riktigt . Ja så är det däremot första dagen klarar man inte jobbet ringer chefen och säger att han vill ha nån annan . Men jag stod där och gjorde ett bra jobb och skötte mig 100% i över 3 månader . Min kollega som jobbat på volvo i 17 år sa att det är helt ofattbart att dem bara sparkar dig sådär.

Såklart är det trist att du får sparken, men du är provanställd via ett bemanningsföretag, finns inget du kan göra så länge som dom inte sagt något dumt. Bara anmäla sig till arbetsförmedlingen och A-kassa och hitta ett nytt jobb. Du kommer inte komma någon vart med detta så lika bra att lägga din energi på att hitta ett nytt jobb.

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk

Är man fackligt ansluten så brukar det stå i kollektivavtalet att facket ska kontaktas av arbetsgivaren i samband med varning/avsked.

Att inte ha varsel/personskydd som krävs på ett visst område rankas inte ovanligt lika högt som stöld hos företag/chefer som värderar arbetsmiljö högt, allra helst om det finns en historisk anledning.

Att ni på eran del av linan har stopp, betyder det även att stället ni skulle besöka också hade det, eller skulle de bli avbrutna?

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweloop64:

Är man fackligt ansluten så brukar det stå i kollektivavtalet att facket ska kontaktas av arbetsgivaren i samband med varning/avsked.

Att inte ha varsel/personskydd som krävs på ett visst område rankas inte ovanligt lika högt som stöld hos företag/chefer som värderar arbetsmiljö högt, allra helst om det finns en historisk anledning.

Att ni på eran del av linan har stopp, betyder det även att stället ni skulle besöka också hade det, eller skulle de bli avbrutna?

Ja linan hade totalstopp i 1 timme visste dem . Så vi frågade om lov ifall vi fick kolla på den andra stationen och svaret var ja .

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Ja linan hade totalstopp i 1 timme visste dem . Så vi frågade om lov ifall vi fick kolla på den andra stationen och svaret var ja .

först och främst så måste du ju kolla upp om det finns någon regel att man måste ha varselväst om man ska över till ett annat flöde, finns inte det så har du en vettig grund att gå till facket, men finns en sådan regel så har ni alla gjort fel.
Ja det är totalt stört att man ska få sparken för det men är det en regel så är det en regel, och vill chefen bli av med dig på grund av det så blir han det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0rp91:

först och främst så måste du ju kolla upp om det finns någon regel att man måste ha varselväst om man ska över till ett annat flöde, finns inte det så har du en vettig grund att gå till facket, men finns en sådan regel så har ni alla gjort fel.
Ja det är totalt stört att man ska få sparken för det men är det en regel så är det en regel, och vill chefen bli av med dig på grund av det så blir han det.

okej fast om det är en regel är det arbetsledarens ansvar att säga det . Hon sa ja ni kan gå var tillbaka i tid . Sen kan ju inte chefen bara peka ut 1 av 7 och ge sparken sådär? Därför var ju också alla mina kollegor chockade . Dem vågade sen inte står upp för mig dessutom sålänge nån annan får sparken är det lugnt ....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, var det snygga tjejer på den andra stationen ni ville besöka? Gick ni dit och trakasserade de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RSX:

Hmm, var det snygga tjejer på den andra stationen ni ville besöka? Gick ni dit och trakasserade de?

De flesta av mina kollegor är tjejer så nej . Vi jobbade på måleriet så vi var endast intresserade av hur bilar gjordes i den andra stationen . Bra att du tar upp det med trakasserier . För trakasserier/diskriminering och kränkning tycker jag man ska få sparken för . Inte att gå i grupp som 7 och 1 får sparken .....helt ofattbart därför delar jag med mig denna storyn .

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

okej fast om det är en regel är det arbetsledarens ansvar att säga det . Hon sa ja ni kan gå var tillbaka i tid . Sen kan ju inte chefen bara peka ut 1 av 7 och ge sparken sådär? Därför var ju också alla mina kollegor chockade . Dem vågade sen inte står upp för mig dessutom sålänge nån annan får sparken är det lugnt ....

Såklart är det stört och fel att bara peka ut dig. I en mer seriös situation borde ni bara fått en varning. Dina kollegor borde ha ifrågasatt, men är dom provanställda via lernia med kan jag förstå dom till viss del

Finns en sådan säkerhetsföreskrift på Volvo borde chefen ha sagt det ja, men kan även vara så att det är en regel man ska veta som anställd, kan ha funnit med i några papper ni tagit del av, går att använda det argumentet.

Men mitt råd är att kolla upp om det finns en sådan regel sen utifrån den får du fortsätta. Som sagt vill chefen bli av med en provanställd krävs inte mycket.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lexius:

Ta inte illa upp men utmärker du dig på något sätt eller var det så att chefen skulle säga upp avtalet med någon och rena slumpen gjorde att det blev du?
Du kanske inte är den blyga, tystlåtna utan mer motsatsen.

Sedan som sagt, jag ser endast facket som lösningen på ditt problem. Alla vi andra saknar för mycket information för att kunna säga hur fel det var. Och vi andra har inte alls hört dina kollegors berättelser.

Media i sin tur, ja de har haft några storys kring det nya tuffa arbetsklimatet i landet. Du skulle komma med i en sådan, men det ger dig inte så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0rp91:

Såklart är det stört och fel att bara peka ut dig. I en mer seriös situation borde ni bara fått en varning. Dina kollegor borde ha ifrågasatt, men är dom provanställda via lernia med kan jag förstå dom till viss del

Finns en sådan säkerhetsföreskrift på Volvo borde chefen ha sagt det ja, men kan även vara så att det är en regel man ska veta som anställd, kan ha funnit med i några papper ni tagit del av, går att använda det argumentet.

Men mitt råd är att kolla upp om det finns en sådan regel sen utifrån den får du fortsätta. Som sagt vill chefen bli av med en provanställd krävs inte mycket.

Ja det finns säkert som regel fast återigen godkändes detta av våran arbetsledare . Hade vi bara dragit utan att fråga hade det helt klart varit vårt fel . Kanske ska börja säga jag istället för vi eftersom jag endast blev uthängd av 7 personer .

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

De flesta av mina kollegor är tjejer så nej . Vi jobbade på måleriet så vi var endast intresserade av hur bilar gjordes i den andra stationen . Bra att du tar upp det med trakasserier . För trakasserier/diskriminering och kränkning tycker jag man ska få sparken för . Inte att gå i grupp som 7 och 1 får sparken .....helt ofattbart därför delar jag med mig denna storyn .

Du har inte fått sparken. Din arbetsgivare har avslutat en provanställning. Det är deras fulla rätt, om de bara tror att någon kanske inte passar för jobbet eller liknande. De behöver inte delge dig anledning. Precis i sin ordning. Trist för dig förstås, du får leta annat, med dem kommer du ingen vart. Jag läser hämnd och grejer i dina inlägg, så det verkar som de tagit ett förnuftigt beslut. Med den attityden är du körd.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lexius:

Flesta i din grupp är tjejer... Så det var ej många killar kvar att välja på att avskeda och du kanske är den mer tuffa typen eller de andra killarna har fast anställning.. Jag försöker förstå varför de valde dig.
Sedan som sagt, det är skit att vara från ett bemanningsföretag man kan bli utplockad hur snabbt som helst. Och det är så arbetsmarknaden utvecklar sig emot.

Permalänk
Medlem

Händelsen inkluderar två parter. Nu hör man bara en part, TS. Hade varit intressant att höra båda sidorna. Vilket inte kommer hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Ja det finns säkert som regel fast återigen godkändes detta av våran arbetsledare . Hade vi bara dragit utan att fråga hade det helt klart varit vårt fel . Kanske ska börja säga jag istället för vi eftersom jag endast blev uthängd av 7 personer .

Som sagt kan vara en sådan regel man ska ha tagit del av och ska veta. Jag kan inte veta hur det ligger till. Det är du som måste ta reda på det annars har du ingenting som motargument och då är det bara att gilla läget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Oj vad är skillnaden? Fick sparken från både Volvo och bemmaningsföretaget Lernia . Jag har 100% närvaro aldrig sjuk inte en enda dag jobbade över alla lördagar jobbade över varande dag vi fick övertid . Jobbade när vi plötsligt skulle börja 30 min tidigare . Alla min kollegor va i chock när jag kom och sa hej då efter sparken dem trodde att jag skämtade .

Men ja jag kanske skulle prata med en jurist först du har rätt . vem ska man vända sig till liksom?.
Om det är nån som undrar hur länge jag har jobbat är det över 4 månader.

Detta hände i tisdags jag sov inte på 38 timmar jag har tänkt varje dag på hämnd och att göra sjuka saker men ska göra detta på ett hederligt sätt istället även om mitt liv är förstört .

TS, trist att du fick sparken. Däremot verkar du ostabil när du pratar om att livet är över och att du ska hämnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Flesta i din grupp är tjejer... Så det var ej många killar kvar att välja på att avskeda och du kanske är den mer tuffa typen eller de andra killarna har fast anställning.. Jag försöker förstå varför de valde dig.
Sedan som sagt, det är skit att vara från ett bemanningsföretag man kan bli utplockad hur snabbt som helst. Och det är så arbetsmarknaden utvecklar sig emot.

Okej kanske ska gå in i ännu mer detalj . Jag stog upp för mig själv dem första veckorna och ifrågasatte saker och bortförklara mig till arbetsledaren som gav mig kritik på ett drygt sätt . Hon gick genast bakom ryggen till chefen och sa att jag var uppkäftig för jag ställde en fråga . Chefen drog då in mig på möte i slutet av mars och sa att detta inte får ske och att jag skulle förbättra min attityd .

Jag sa att det aldrig skulle upprepas och det gjorde det aldrig . Nästa gång 20 Juni ville mina kollegor dra till denna stationen under stopp jag ställde frågan fick ett ja hängde med fick sparken nästa dag . Så där har ni det! det är andra skället jag ställde frågor till min arbetsledare som enligt henne var uppkäftigt .

Ska inte hålla nåt borta från er läsare heller kan gå in i alla detaljer . Jag kom även sent 1 min när en flexare skulle flörta med en kille jag hade en viktigt fråga till (gällande samåkning) jag ville inte avbryta deras moment så ställde frågan efter hon var klart och jag blev 1 min sen .

har haft kollegor som kommer 35 till 1 timme sent som min arbetsledare inte rapporterat . Men jag fick utskällning för 1 min. Ja ni hörde rätt 1 min inte 5 ....

Så där har ni alla skäl håller inget borta från er . Tänk på att när jag ifrågasatte saker var i slutet av mars har inte gjort nåt tills 20 juni så chefen väntade på en anledning att sparka mig . Vill också nämna att vi var för mycket personal .

Men ärligt talat ställa en fråga förklara bort sig under kritik en gång är det verkligen mord på arbetsplats?

Sparken ska man få vid sena ankomster sjukanmäla sig flera gånger ta ledigt flera gånger .
Misshandel /trakasserier/diskriminering och kränkning .

Ha 100% närvaro aldrig sjukanmäla sig ställa upp på alla helger och vardagsövertider och få sparken ....ne ne inget jag accepterar . Önskar att jag hade en kollega som var sweclockare jag skojar inte när jag säger att jag var fullt närvarande de legit .

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Okej kanske ska gå in i ännu mer detalj . Jag stog upp för mig själv dem första veckorna och ifrågasatte saker och bortförklara mig till arbetsledaren som gav mig kritik på ett drygt sätt . Hon gick genast bakom ryggen till chefen och sa att jag var uppkäftig för jag ställde en fråga . Chefen drog då in mig på möte i slutet av mars och sa att detta inte får ske och att jag skulle förbättra min attityd .

Jag sa att det aldrig skulle upprepas och det gjorde det aldrig . Nästa gång 20 Juni ville mina kollegor dra till denna stationen under stopp jag ställde frågan fick ett ja hängde med fick sparken nästa dag . Så där har ni det! det är andra skället jag ställde frågor till min arbetsledare som enligt henne var uppkäftigt .

Ska inte hålla nåt borta från er läsare heller kan gå in i alla detaljer . Jag kom även sent 1 min när en flexare skulle flörta med en kille jag hade en viktigt fråga till (gällande samåkning) jag ville inte avbryta deras moment så ställde frågan efter hon var klart och jag blev 1 min sen .

har haft kollegor som kommer 35 till 1 timme sent som min arbetsledare inte rapporterat . Men jag fick utskällning för 1 min. Ja ni hörde rätt 1 min inte 5 ....

Så där har ni alla skäl håller inget borta från er . Tänk på att när jag ifrågasatte saker var i slutet av mars har inte gjort nåt tills 20 juni så chefen väntade på en anledning att sparka mig . Vill också nämna att vi var för mycket personal .

Men ärligt talat ställa en fråga förklara bort sig under kritik en gång är det verkligen mord på arbetsplats?

Sparken ska man få vid sena ankomster sjukanmäla sig flera gånger ta ledigt flera gånger .
Misshandel /trakasserier/diskriminering och kränkning .

Ha 100% närvaro aldrig sjukanmäla sig ställa upp på alla helger och vardagsövertider och få sparken ....ne ne inget jag accepterar . Önskar att jag hade en kollega som var sweclockare jag skojar inte när jag säger att jag var fullt närvarande de legit .

Vad har detta med saken att göra? De har, och kan, avsluta en provanställning utan orsak, nu verkar det som de har orsaker till och med, så jag förstår inte vad du argumeterar om. Släpp detta, du kan inte göra ett smack.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Vad har detta med saken att göra? De har, och kan, avsluta en provanställning utan orsak, nu verkar det som de har orsaker till och med, så jag förstår inte vad du argumeterar om. Släpp detta, du kan inte göra ett smack.

Orsaken skall väl vara logiskt? vådå 7 pers drar 1 får sparken? Han sket fullständigt i alla andra gjorde ingenting. Tillochmed min kollega blev förvånad att han inte ens tog upp det mod alla .

Så du tycker man bara skall släppa det när man skött sig? Klart du tycker när det gäller andra är det alltid okej..

sitter inte även här och drar min sida av storyn utan detta är ren fakta

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lexius:

Orsaken skall väl vara logiskt? vådå 7 pers drar 1 får sparken? Han sket fullständigt i alla andra gjorde ingenting. Tillochmed min kollega blev förvånad att han inte ens tog upp det mod alla .

Så du tycker man bara skall släppa det när man skött sig? Klart du tycker när det gäller andra är det alltid okej..

Precis som inom alla relationer kan det vara små saker som gör att ena parten stör sig, tillslut kan det vara något litet som gör det avgörande. Din berättelse förklarade varför det blev just du.

I ditt fall så kan de säga upp avtalet av nästan vilken ursäkt som helst, jag ser inte du har någon chans på annat sätt genom facket. Såvida du inte kan komma med påstående som att du blev uppsagt för du tillhör någon grupp, men då skulle facket bry sig.

Mitt råd är som sagt samtala med facket, bryr sig ej dem, ja du tjänar inget på att driva det vidare. Visst du kanske kortvarigt mår bättre, men dina referenser för andra jobb blir bokstavligen skit.

Skrivet av Lexius:

sitter inte även här och drar min sida av storyn utan detta är ren fakta

Alla har sina historier, den chef kan vara att den har haft problem med dig tidigare och detta gjorde att dens förtroende är borta. Eftersom du bara är inhyrd så kan de sluta hyra dig av nästan vilken orsak som helst, på samma sätt som att du själv inte behöver ha bra argument för att byta ut en målare eller något på ditt hus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Precis som inom alla relationer kan det vara små saker som gör att ena parten stör sig, tillslut kan det vara något litet som gör det avgörande. Din berättelse förklarade varför det blev just du.

I ditt fall så kan de säga upp avtalet av nästan vilken ursäkt som helst, jag ser inte du har någon chans på annat sätt genom facket. Såvida du inte kan komma med påstående som att du blev uppsagt för du tillhör någon grupp, men då skulle facket bry sig.

Mitt råd är som sagt samtala med facket, bryr sig ej dem, ja du tjänar inget på att driva det vidare. Visst du kanske kortvarigt mår bättre, men dina referenser för andra jobb blir bokstavligen skit.

Ska jag ta upp det med facket även om jag inte är med?

Visa signatur