Sista koll innan beställning ikväll - input? [Order beställd - tråd kan avslutas]

Permalänk
Medlem

Sista koll innan beställning ikväll - input? [Order beställd - tråd kan avslutas]

Eftersom att jag ska studera till hösten behöver jag ny och kraftfullare PC från det jag har nu (läs signatur). Har iallafall kollat upp lite smått men vill vara helt säker så jag väljer att även göra denna tråd i forumet för att se om någon har någon som helst input att ge. Så det jag kommer ha datorn till är 3D-rendering, spelande samt lite streamande.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10511755/

Mina tankar:
- Anledningen till Chassit är för att det är helt enkelt lagom samt att det har schysst fönster och design.
- Denna processorn då jag tänker överklocka lite smått. Känns som om att 1700X prestanda är lätt att nå upp till. Samt att man får med en fläkt från början tills man köper annan.
- G.Skill RAM då jag läst runt om att dessa ska vara väldigt bra till Ryzen och många får dessa upp till 3200MHz.
- Moderkortet, här är jag lite osäker. Men även detta har jag hört att det är det bästa man kan få i dagsläget. Bryr mig inte om Crossfire/SLI därför blir det B350. Sedan är RGB en fin bonus också när man väl har chassi med fönster.

Grafikmässigt kommer jag använda mig av mitt 280x tills dess att man får mer information om kommande Vega. SSD har jag sedan tidigare och ny hårddisk har jag redan ordnat.

Vad tror ni? Är allt grönt och redo för en beställning?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut.

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti, 750W, ASUS Prime Z790, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB, Samsung Pro 990 1TB

Permalänk
Medlem

Grymt dyra minnen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av halojoy:

Ser mycket bra ut.

Får tacka så mycket. Även om man känner att man har koll, så känns det alltid säkrast att fråga en sista gång!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Grymt dyra minnen...

Må vara dyra, beställer dock inte från Inet utan annan hemsida. Inets kundvagn är enklast att visa upp här! Iallfall, dessa minnen är vad jag fick fram från div. andra forum och bl.a reddit att dessa skulle vara bra. Har du någon annan information eller tips på bättre och billigare produkt?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem

Sådär, nu är allt beställt och klart. Då är det bara väntan kvar..

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •