Permalänk
Medlem

Kom in på 3D-Teknik på JU. Vet dock inte om jag ska tacka ja eller inte, har sånt jäkla problem att bestämma mig om jag vill plugga eller inte än.. inte helt 100 på vad jag vill läsa heller, sökte mest för det verkade intressant, men känns dumt att hoppa in i något som jag inte är 100 på att jag vill :/ Samtidigt sitter jag arbetslös efter en tillsvidareanställning som gällde fram till 7 Juli..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz 64GB | Corsair RM1000X
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@HallonsyltarN: Ok vad bra! Tänkte bara så att du var medveten om det. Finns vissa som blir överraskade på slutet/glömt bort

Permalänk
Medlem
Skrivet av foffie:

Sökte H-ing datateknik i Linköping, har reservplats nummer 7 av 111.
Har man chans tror ni? :/

Kolla med LiU om de tillämpar överintag på det programmet, då blir det mycket svårare att komma in som reserv. Vet att de gör det på Civilingenjörsprogrammet inom datateknik iallafall. Om de inte kör med överintag så är nog chansen för dig rätt stor att komms in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HallonsyltarN:

@Alotiat: har tagit csn 2 år redan och man får ta i max 6 år. Eftersom läk är på 5,5 år så är der 1,5 år jag behöver finansiera på annat sätt. Har en del sparat och kommer försöka jobba under termin och max under sommaren men föräldrarna har lovat att hjälpa till om det skulle behövas

Intressant, tror inte jag har hört talas om någon annan som gått från Indek till läkarprogrammet förut. Vad vad det som fick dig att tappa motivationen, och vad tror du är annorlunda på läkarprogrammet? Byter du samtidigt universitet?

Permalänk
Medlem

@Efta: indek --> läk är ganska vanligt faktiskt, känner 3+ personer som gjort det. Det som fick mig att tappa motivationen var främst studieresultaten, särskilt i de tuffare mattekurserna. Lyckas av någon anledning ofta hamna 1 poäng under godkänt vilket inte varit särskilt kul. Skulle pluggat i San Diego i höstas vilket skett sig efter lite strul med CSN där jag saknade 1 HP för att få lånen för tuition-kostnaden.

När jag ursprungligen sökte till universitet singlade jag helt ärligt slant mellan indek och läk. Det har 0% att göra med prestige eller liknande. Har genuint intresse för båda utbildningarna och skulle det visa sig att läk inte är min grej så kommer jag fortsätta med indek. Handlar en del om att jag har känslan att om jag inte testar läk så kommer jag alltid grubbla på vart jag hade hamnat om jag gjort det. Skulle läk suga så känns 1 år inte så mycket i längden för att veta säkert. Det var inget spontanbeslut att ta studieuppehåll och söka läk, hade funderat iaf 6 månader innan jag bestämde mig och är lika säker på att detta känns rätt idag som jag var då.

Blir kvar i Linköping. Hade kommit in på alla läk-program men har redan bostadsrätt så känns inte värt att flytta. Trivs väldigt bra i staden också.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

Är andra reserv på en linje. Är det lönt att åka på uppropet eller ska man bara vänta på att de eventuellt ringer? Börjar bli fundersam på om deras system funkar. Var 3e reserv och endast en person som hoppade av efter första antagningen och ingen till som hoppat av än så länge... Tog nästan för givet att jag skulle komma in.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"