Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Hjälp och råd om Peltier.

Behöver bättre kylning till CPU, GPU och NB!
tänkte att ja skulle köra med en Peltier på CPU:n och vatten kyla GPU & NB.

behöver råd och hjäp om vilka peltiers som är bäst och vad ja borde köpa för grejer till min kylning, använder just nu Koolance vatten kylning. de duger väl till och kyla peltiern??

PS. ska Trimma/Klocka!!

Visa signatur

Epox 8RDA+|Barton XP2500+|2x256 Twinmos Winbond|Radeon 9700Pro|CPU H2O, NB Vantec IceBerq, GPU H20|80gb IBM Deskstar 7200rpm|

Permalänk
Medlem

Nja, jag skulle inte rekommendera Koolance för ett peltier system, på tok för dålig prestanda, framförallt då du bör använda en TEC/Peltier på minst 150w å det klarar inte Koolance lådan, ett separat system för CPU med TEC tycker jag. Om, och det är ett stort OM, du skulle använda koolance för tec systemet kommer du värma vattnet i systemet till oanvändbara temperaturer, du kan alltså inte anv. det vattnet till att kyla GPU å NB, de kommer bli varmare än om du haft fläns/fläkt. Ps. Ta en titt på min hemsida i signaturen.

Visa signatur

Jag: Leg. Sjukhusfysiker + Fil. Mag. i medicinsk strålningsfysik
Dator: XP1700+ DLT3C JIUHB 0307 MPMW @ 2500MHz (12,5x200 @ 1.675v) med vatten+TEC-kylning på ett Epox 8K5A2+, 512MB Xtreme DDR PC3200 i en Antec Performance Plus 1080AMG låda med 430W True Power PSU!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Love
Nja, jag skulle inte rekommendera Koolance för ett peltier system, på tok för dålig prestanda, framförallt då du bör använda en TEC/Peltier på minst 150w å det klarar inte Koolance lådan, ett separat system för CPU med TEC tycker jag. Om, och det är ett stort OM, du skulle använda koolance för tec systemet kommer du värma vattnet i systemet till oanvändbara temperaturer, du kan alltså inte anv. det vattnet till att kyla GPU å NB, de kommer bli varmare än om du haft fläns/fläkt. Ps. Ta en titt på min hemsida i signaturen.

Thanks mate! de stämmer nog 110% de du säger.. va lite rädd för de..
de blir väl å köpa ny burk och bygga ett bra vatten kylnings system som klarar av peltier.
vart är de bäst å beställa peltier ifrån? kan du inte va snäll å skriva en lista t mej med alla sakerna som ska med. (kan inget om peltier "ÄN"!

tack igen

Visa signatur

Epox 8RDA+|Barton XP2500+|2x256 Twinmos Winbond|Radeon 9700Pro|CPU H2O, NB Vantec IceBerq, GPU H20|80gb IBM Deskstar 7200rpm|