Köper gamla komponenter! (ddr2 , socket 775)

Permalänk
Medlem

Köper gamla komponenter! (ddr2 , socket 775)

Hej jag har en gammal dator i socket 775 med DDR2-minnet som jag gärna uppgraderar, alltså väldigt gamla grejer. Om någon vill sälja mig billigt ny processor, grafikkort (mindre än 500 kr), ramminnen etc vore jag glad! Ha det gott!

Eftersom det är rätt gamla grejer så hade jag hoppas på att komma billigt undan!

Läs hela annonsen här

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du vägarna förbi Småland har jag en 775-maskin ståendes som jag fick för ett tag sen som du kan få. Kan kolla upp specs om du är intresserad.

Permalänk

Jag har bland annat två stycken gtx460 som du kan få för en hundring styck, sli-brygga kan medfölja vid köp an båda.
Har en del ddr2 minnen liggande, vad för hastigheter och storlekar söker du?
Vad för cpu söker du om jag skall kolla om jag har någon lämplig åt dig?

Bor i Göteborg.

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk

@shabik: har en intel core 2 duo e7400 2,93 ghz samt ett moderkort för cpun tyvärr inga ramminne men moderkortet stödjer ddr3 1066mhz intresserad pm mig

Permalänk
Medlem

Vet ej om det blir en uppgradering men har am2 grejer hemma. Oöppnad phenom cpu och tillhörande mobo. Har endel ddr2 med.

Permalänk
Medlem

Har en komplett dator bortsett från diskar du kan få köpa riktigt billigt om du hämtar i Göteborg.

I5 750 med Corsair H50 kylare
8 GB DDR3 Corsair XMS3
HD 5870
Corsair TX 750W nätagg.
Antec Three Hundred
Msi P55 GD-65

Borde ändå vara en helt OK uppgradering för dig, vet inte riktigt var du har i tankarna men. Går att trycka upp i5:an i 4Ghz utan problem.

Permalänk
Medlem

Hej,

Kolla min annons här om något är av intresse! Billigt, svar ja!
http://www.sweclockers.com/marknad/144074-s-aldre-kompontente...

Mats

Permalänk
Medlem
Skrivet av ByteBitten:

Jag har bland annat två stycken gtx460 som du kan få för en hundring styck, sli-brygga kan medfölja vid köp an båda.
Har en del ddr2 minnen liggande, vad för hastigheter och storlekar söker du?
Vad för cpu söker du om jag skall kolla om jag har någon lämplig åt dig?

Bor i Göteborg.

Morsan bor just nu i Varberg, brorsan i Borås men jag har även kompisar i Gbg som kan hämta upp, jag åker utomlands snart men jag löser det isf!

Jag PMar de flesta som skrivit här och kollar pris osv! Tack för svaren!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@pv2b: Gör snabba googlingar och kan ha fel men är inte allt lite sämre än mitt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har en äldre i3a med mobo och 4GB ram hade tänkt mig typ 350kr + eventuell frakt, sakerna finns i umeå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av shabik:

@pv2b: Gör snabba googlingar och kan ha fel men är inte allt lite sämre än mitt?

Du har ju inte skrivit ut vad du har, så det är ju omöjligt för oss att veta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Du har ju inte skrivit ut vad du har, så det är ju omöjligt för oss att veta...

Ahh jag skrev inte processor, det är sant!
Intel Quad CPU Q9450 @ 2.66 ghz!

Visa signatur