Felaktig gatuadress i något register, hur rättar man?

Permalänk
Medlem

Felaktig gatuadress i något register, hur rättar man?

Hej!

Jag har ett envist problem som jag inte vet direkt hur man ska lösa. Det är så att det finns en adress här till en av mina släktingar som bor på en adress som är uppenbart och otvivelaktigt felskriven i något register (det saknas en bokstav) vilket orsakar att alla kartor på nätet (e.x Google Maps) samt GPS navigeringar inte hittar till personen i fråga. Utöver det faktum att det helt enkelt ser dumt ut.

Den fysiska gatuskylten visar korrekt adress, men som sagt så är det strul i något register antar jag.

Nu är min fråga; vem kontaktar man för att få något sådant här åtgärdat?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Keeper of the Bamse

Enklast är nog att göra en flyttanmälan hos skatteverket:
https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/flyttanmalan...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Enklast är nog att göra en flyttanmälan hos skatteverket:
https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/flyttanmalan...

Fast problemet är inte personligt, söker man endast på gatuadressen så finns bara felstavningen och inte den korrekta. Finns två hus på adressen/gatan, båda är fel.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av NodCommander:

Fast problemet är inte personligt, söker man endast på gatuadressen så finns bara felstavningen och inte den korrekta. Finns två hus på adressen/gatan, båda är fel.

Ptja, Lantmäteriet då, eller din stad?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommunen ansvarar för namn på gator (i sin egen kommun) så skulle börja i den änden.

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502 X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 114TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB | Herman Miller X Logitech G Embody