Beroendeframkallande mobilspel

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Beroendeframkallande mobilspel

Har nötat fler timmar än jag vill säga i Hill Climb Racing 1 och behöver nu något nytt att sätta tänderna i. Helst liknande men även lite annorlunda spel går bra. Jag har testat HCR 2 och det spelet var ingen höjdare. Gratis är ett plus.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

@ClintBeastwood: Prova Ski Safari, musiken i spelet är grym!

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Ballz tyckte jag var riktigt kul tills jag kom på hur man "fuskade" (så jag säger inte hur). Inte riktigt samma typ av spel förstås, mer något man spelar i några minuter åt gången fast jag har nog lagt ett antal timmar. Säkerligen något av en kopia av något annat spel men jag gillar det rena utseendet jämfört med de flesta mobilspel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmfälten
Registrerad
Mar 2008

Inte särskilt kul men beroendeframkallande. Taps to riches

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jan 2004

Inte heller i samma kategori men Boom Beach är något jag verkligen fastnat för.

CASE: Fractal Design Define R5 - PSU: EVGA Supernova G2 750W - MB: ASUS Z170 Maximus VIII Hero
CPU: Intel i7 6700K @ 4.7 GHz vcore 1.385 - CLR: Corsair Hydro H100i GTX + 2x Noctua NF-F12
GPU: ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2133MHz
HDD: WD 3TB 64MB SSD: Samsung 950-series PRO 512GB M.2 NVMe - MON: ASUS VG278HE 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Tack för alla tips! Ska kolla upp dom på Youtube. Keep em comin!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

Mad Skills Motocross 2 är roligt. Kostar ingenting och man behöver aldrig köpa nåt i spelet om man har lite tålamod.
http://www.madskillsmx.com/

När folk är överens med mig har jag ofta en känsla av att jag måste ha fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

@ClintBeastwood: candycrush

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♫♪♫ I ditt hjärta ♪♫♪♫♪
Registrerad
Maj 2017

Lab Escape!

i7 4770k@4,5GHZ||GTX970@1,53/2GHZ||Asus Z97-A||
SSD 512GB||24GB RAM@2,4GHZ||RM750W||Win10.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005

Lords of Waterdeep. Det är en digital version av brädspelet. Finns till iOS iaf vet ej hur det är med Android. Det har uppdaterats nyligen och det är lite omtvistat om det var en bra uppdatering eller ej. Men spelet i sig är mycket bra, och det är en bra digital version. Jag har spelat mängder av det, solo mot bots. Har spelet även som fysisk version.

danzisch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Okt 2011

Bloons TD Battles, ett tower defence spel, roligt och gratis

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Howlst och Binding of issac var rätt underhållande om än det sistnämnda var lite på den dyrare fronten. Letar själv efter nya spel så den här typen av trådar är alltid underhållande

Tycker personligen att det kan vara värt att lägga några kronor på spel som kostar lite grann, avsevärt stor skillnad vad det gäller kvalitet.

In Win D-frame mini | 4690K | GTX 980 Strix | Asus Z97i-Plus | 2x8GB Corsair Dominator