Svart skärm efter inloggning Windows 10

Permalänk
Medlem

Svart skärm efter inloggning Windows 10

Snabba svar sökes, är till en bekants hjälp.

Har en dator, GP Pavillon nånting som nyss startades upp och uppdaterades via Windows update. Den bootar om och efter inloggningen där man skriver in sitt lösenord är skärmen bara svart, endast muspekaren syns. Ingen snurrande cirkel om att den håller på och arbetar.
Kommer åt aktivitetshanteraren där bla inte Explorer. Exe syns.
Efter 10 min kom bilden fram bara så där.

Ingenting är rört i datorn utan bara en uppdatering.
Idéer?

Edit. Igen kommer skärmen igång efter ca 10 min, är det nåt fel med driverna till gpu? Är en billigare modell så antar att det är nåt som spökar.
Håller på och installerar dom uppdateringar som hp support assistant hittat, är en som heter system bios update (Intel processors).
Hoppas detta löser sig, annars...tips?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Btw, mod får gärna flytta tråden.
Nån som har nån idé? Uppdaterat intels egna drivers och allt henom hp support men samma fenomen, svart skärm med endast muspekaren synlig och så plötsligt kommer bilden fram.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Exakt samma sak hände mig idag efter Windows-uppdatering. Har varit i kontakt med HP Support och det enda de kan föreslå är ominstallation av Windows. Har en relativt kraftig HP Pavilion Desktop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toresve:

Exakt samma sak hände mig idag efter Windows-uppdatering. Har varit i kontakt med HP Support och det enda de kan föreslå är ominstallation av Windows. Har en relativt kraftig HP Pavilion Desktop.

Ända som funkat för mig var en systemåterställning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej alla.
Efter Windows update 12 september 2017 har många HP datorer drabbats av detta.
https://h30434.www3.hp.com/t5/Desktop-Boot-and-Lockup/SOLVED-...

En av lösningarna just nu är att slå av App readiness.
Efter att du loggar in och svart skärm kommer upp, in på task manager, hitta app readiness, slå av. Explorer startar direkt. Detta gör du varje gång du startar datorn.

Annat alternativ är att ha app readiness avslaget direkt vid uppstart, så att datorn startar normalt. Är osäker på om vi får uppdateringen om detta alternativ följs.

HP suggests me to do this when the black screen popps up:

Ctrl+ shift+Esc ->File->Run New task->type services.msc check the box under it and click ok
In the list double click on
AppReadiness ->under startup type select disabled->apply ->ok
Restart the pc and the issue would be fixed permanently.

They say this is a permanent fix and that an update from Microsoft should come shortly.
They say that this is a suggest by Microsoft, and that it is not a bad thing, and that I must do this now and wait for the update.

Vi måste vänta på ny update från Microsoft, för att problemet ska bli löst.
Jag kan uppdatera tråden om jag får mer information.

Jag jobbar inte för HP eller Microsoft, har bara googlat fram denna information, och chattat med HP. Min HP dator är mindre än två veckor gammal, så detta suger ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4ndroid:

Hej alla.
Efter Windows update 12 september 2017 har många HP datorer drabbats av detta.
https://h30434.www3.hp.com/t5/Desktop-Boot-and-Lockup/SOLVED-...

En av lösningarna just nu är att slå av App readiness.
Efter att du loggar in och svart skärm kommer upp, in på task manager, hitta app readiness, slå av. Explorer startar direkt. Detta gör du varje gång du startar datorn.

Annat alternativ är att ha app readiness avslaget direkt vid uppstart, så att datorn startar normalt. Är osäker på om vi får uppdateringen om detta alternativ följs.

HP suggests me to do this when the black screen popps up:

Ctrl+ shift+Esc ->File->Run New task->type services.msc check the box under it and click ok
In the list double click on
AppReadiness ->under startup type select disabled->apply ->ok
Restart the pc and the issue would be fixed permanently.

They say this is a permanent fix and that an update from Microsoft should come shortly.
They say that this is a suggest by Microsoft, and that it is not a bad thing, and that I must do this now and wait for the update.

Vi måste vänta på ny update från Microsoft, för att problemet ska bli löst.
Jag kan uppdatera tråden om jag får mer information.

Jag jobbar inte för HP eller Microsoft, har bara googlat fram denna information, och chattat med HP. Min HP dator är mindre än två veckor gammal, så detta suger ja.

Stort tack för att du la upp detta, funkade klockrent!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag fick igår en update från HP support assistant, och nu är problemet löst! Hette något i stil med HP Image Enhancement.