Permalänk
Medlem

Användningsområde för HTPC

Hej,
Jag har en HTPC baserad på AMD fusion (Asus E45M1-DELUXE) som inte används efter att jag slutade att ladda ner film för några år sedan. All media som familjen konsumerar sker nu via en Apple TV. Dock tycker jag att det är tråkigt att hårdvaran bara ligger och skräpar. Förutom moderkortet har jag också SSD, pico-psu och lite annat smått och gott.

Har ni några bra förslag på vad man kan använda prylarna till? Eller är det bäst att sälja iväg dem, om det nu finns något intresse hos folk.

Med vänlig hälsning
Kottich

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kottich:

Hej,
Jag har en HTPC baserad på AMD fusion (Asus E45M1-DELUXE) som inte används efter att jag slutade att ladda ner film för några år sedan. All media som familjen konsumerar sker nu via en Apple TV. Dock tycker jag att det är tråkigt att hårdvaran bara ligger och skräpar. Förutom moderkortet har jag också SSD, pico-psu och lite annat smått och gott.

Har ni några bra förslag på vad man kan använda prylarna till? Eller är det bäst att sälja iväg dem, om det nu finns något intresse hos folk.

Med vänlig hälsning
Kottich

Väldigt begränsat vad man kan använda en E-450 till numera.
CPU'n är helt enkelt för klen för att vara användbar =/

Permalänk
Medlem

Installera pfSense och kör som router ett par år tills kravet på AES-NI kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tudz:

Installera pfSense och kör som router ett par år tills kravet på AES-NI kommer.

Tack för förslaget men känner att nuvarande router gör sitt jobb väl.

Har börjat fundera på att lägga in Lakka och endast använda den till att emulera äldre spelkonsoler.

Skickades från m.sweclockers.com