Nytt headset för gaming/musik/film men behöver tips!
Hejsan,
Jag vet att det finns massor av trådar om detta samt att just ljud kan vara väldigt subjektivt men det är just därför jag vill
höra lite tips och råd av er för att hjälpa mig med nästa inköp! (KOMMER FRÄMST GÄLLA FÖR GAMING)
Just nu har jag en Razer Tiamat 7.1 (v.1) som alltså använder sig av 7 drivers för "riktig" surround och inte virituellt. Till detta har jag ett ljudkort som heter ASUS XONAR PHOEBUS som driver detta. (Just nu har jag problem med att basen låter mer från vänstra sidan och trodde att detta var lätt att fixa men efter att ha googlat 10 olika lösningar och ingen har funkat så funderar jag på att gå vidare)
Det jag väljer mellan just nu är ett av följande 2 scenarion:
Ett gamingheadset med 7.1 surround (typ Astro A50, sennheiser PC 373D, steelseries 5/7 eller något i klassen av 2-3.000 kr) har läst att många säger att detta inte blir lika bra ljud som det andra scenariot.. sant eller bara subjektivt?
Ett par riktiga hörlurar, typ Audio technica osv som är för musik och sedan skaffa en AMP/DAC för att skapa 7.1 surround till detta men här undrar jag om det blir värt pengarna då det verkar sticka iväg till runt 4-7000 kr för ett par lurar + DAC/AMP (vet ej skillnaden) samt att jag antar att man behöver ett schysstare ljudkort till detta?
Vill gärna veta vad ni anser vara den bättre lösningen samt tips/länkar till vad ni använder för huvudsakligen gaming men även musik/film.
Svarar dagligen om ni vill fråga något eller bara bomba mig med hur jag tänker fel eller inte vet vad jag pratar om (det är sant)
MvH:
Digiboy