S8 tar ej laddning, säger fukt i USB-port.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

du borde nog kolla dina källor, vad har du fått dom uppgifterna ifrån ?
det är inte lägre luftfuktighet i en påse med ris.

https://www.youtube.com/watch?v=sAo8k24hDFE

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

seriöst du går ju på KTH (kungliga TEKNISKA högskolan) kolla att dina källor verkligen stämmer.

jag har sett mängder med telefoner där dom stoppat den i ris eller kattsand. det där vita på kretskorten det blir inte mindre av det bara för att du använder nånting som ska suga upp vattnet, jonerna på kretskortet finns fortfarande kvar..

du borde nog kolla lite mer på iPad Rehab & Louis Rossmann än några musiker som gör "SciShow" märkligt varför dom verkar citera andra istället för att testa sina teorier? blir luft torrare i kattsand/ris ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Kostigt nog gick den att ladda 3h efter jsg gjorde inlägg, detta efter att vi startade telefonen som genast ville dö, men vi stoppade in Ladd när sams7ng-l8ggan dök upp, 8ch u funkar den igen. Den har dock aldrig varit utsatt för vatten (förutom regn när man sms och det är blött.

Hon har alltid skydd på tfn 8ch visst har den blivit tappad, men har gjort ngn rispa i ramen. Ingen trasig skärm, 8ch har aldrig varit inlämnad på lagning.

Det är andra gången den beter sig så.

Även kamera krånglar, varpå jag sagt att jsg kan ta in den på service, då service-stället ligger 500m från jobbet, men har dessvärre aldrig blivit gjort, då hon ej vill gå tbx till iPhone 4.

Även om ni hållt telefonen borta från vatten så kan det omedvetet från erat håll kommit lite vatten i porten, eller på laddkabeln. Kan ha tvättat händerna och fått lite vatten på den, eller stänk från något annat. Så lyssna på felmeddelandet och låt bli att försöka ladda telefonen i ett par timmar så löser det sig, precis som nu

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

seriöst du går ju på KTH (kungliga TEKNISKA högskolan) kolla att dina källor verkligen stämmer.

jag har sett mängder med telefoner där dom stoppat den i ris eller kattsand. det där vita på kretskorten det blir inte mindre av det bara för att du använder nånting som ska suga upp vattnet, jonerna på kretskortet finns fortfarande kvar..

du borde nog kolla lite mer på iPad Rehab & Louis Rossmann än några musiker som gör "SciShow" märkligt varför dom verkar citera andra istället för att testa sina teorier? blir luft torrare i kattsand/ris ?

Du som verkar peta så mycket på att jag studerar på KTH bör också veta att den vetenskapliga metoden går ut på att motbevisa en hypotes, inte att bevisa den.

Jag kan tyvärr inte hitta någon rapport i vår databas om just risets förmåga att absorbera vatten eller vattenånga(luftfuktighet).

De artiklar jag hittar på nätet handlar om att "åh nej, min telefon fungerar ändå inte, trotts att jag la den i ris!" självklart kan inte riset laga skador som redan skett på elektroniken, och är det det mest optimala sättet att torka en telefon på? nej, men det är något i princip alla har hemma.

Vad vore mer optimalt? En bädd med silica gel i en behållare med fuktighets reglerad luft och en förhöjd temperatur på ca 35 grader. Ännu bättre vore om telefonen var isärplockad, och alla delar sköljda med destillerat vatten och alkohol för att få bort alla mineraler.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

Du som verkar peta så mycket på att jag studerar på KTH bör också veta att den vetenskapliga metoden går ut på att motbevisa en hypotes, inte att bevisa den.

Jag kan tyvärr inte hitta någon rapport i vår databas om just risets förmåga att absorbera vatten eller vattenånga(luftfuktighet).

De artiklar jag hittar på nätet handlar om att "åh nej, min telefon fungerar ändå inte, trotts att jag la den i ris!" självklart kan inte riset laga skador som redan skett på elektroniken, och är det det mest optimala sättet att torka en telefon på? nej, men det är något i princip alla har hemma.

Vad vore mer optimalt? En bädd med silica gel i en behållare med fuktighets reglerad luft och en förhöjd temperatur på ca 35 grader. Ännu bättre vore om telefonen var isärplockad, och alla delar sköljda med destillerat vatten och alkohol för att få bort alla mineraler.

så bra att vi är överens..

Citat:

och är det det mest optimala sättet att torka en telefon på? nej, men det är något i princip alla har hemma.

tyvärr har jag ingen luftfuktighetsmätare hemma så kan inte testa om Ris ens sänker luftfuktigheten, kanske det finns nån på KTH?
nej det är inte optimalt utan det är ren idioti att föreslå ris/silica gel/kattsand pga att Svensson tror att det är ett undermedel
du & jag vet att det inte tar bort avlagringar, men vattnet är inte problemet utan avlagringarna..

det ska inte finnas en skala dåligt, bra, bättre, bäst, med vattenskador.
är du inte villig att plocka isär telefonen så ska det räknas som YOLO.
sluta upp med desinformation,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Kan pitcha in här, fick detta meddelande på min S8 idag när jag var och åkte bräda.

Startade om, men det hjälpte inte, meddelandet var kvar.
Då stängde jag av luren och stoppade i laddkablen medan telefonen var avslagen, och startade den sen, då tog den laddningen och meddelandet försvann, kanske kan hjälpa nån

Permalänk

@Genx031: Hade samma problem med min S8+. Den låg på sängbordet över natten och när jag vaknade och skulle ladda den stod det att det var vatten i porten. Så länge tomten inte kissat på mobilen medans jag sov så fanns det inte en chans att den blivit blöt. Stängde av mobilen och väntade några timmar, sen fungerade den som inget hade hänt. Händer det igen kommer jag ta in den till en butik och kolla på den. Hör från fler och fler personer som fått samma problem..