Gjort bort mig rejält (huslån) Hjälp !

Permalänk
Medlem

Kontakta andra banker. Testa t.ex att ringa till SBAB, där de kommer antagligen be dig att skicka in 6 månaders underlag. Jag har svårt att se att de skulle neka er två.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gargamelo:

Har för mig att om handpenningen inte betalats in före ett visst datum man kommit överens så finns vissa villkor kring det, kanske rent av att affären kan upphävas.

Innan handpenningen betalas in kan man i vissa fall dra sig ur, det beror på hur kontraktet är skrivet. Viss ersättning kan krävas från köparen.
Efter att handpenningen betalas kan man fortfarande häva köpet men då blir man ersättningsskyldig för den förlust säljaren gjort iom det hävda köpet. Då tar man av handpenningen för att täcka säljarens kostnader och då är den kostnaden mycket högre.

Är det fortfarande oklarheter innan fredag (då handpenningen skall in) bör man fundera en och två gånger, för är väl handpenningen betald har man klargjort att du accepterat köpekontraktet.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem

Hej TS!

Du har pm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apelsinsaft:

Tack för tipsen! Banken har 1 månads väntetid om man bokar ett möte. Glömde nämna att handpenningen ska betalas in på fredag. Den har vi ju, men törs man betala in den om man inte fått lånelöftet? !
Jag har provat att ringa min bankman hela dagen, men han har varit konstant upptagen. Just nu jobbar jag på bortaplan, så det är inte bara att svänga in på banken heller.
En sak till är att jag redan äger en bostad och har lån på 400 på det huset som jag hyr ut.
Flickvännen har 200 kvar i studielån.

Skickades från m.sweclockers.com

Byt bank. Ring SBAB eller liknande som jobbar lite fortare

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

@guermantes: Jo det var dåligt av dom för pratade med dom innan och då sa dom att det var lungt om jag hade lånelöft och när jag sedan ringde upp så var dom fruktansvärt otrevliga och inte intresserade av att hjälpa till skillnad från SEB som ville hjälpa till direkt. Stängde mitt sparkonto på swebank o flyttade det till SEB pga deras attityd.