Söker kylare till Zotac GTX 970

Permalänk
Medlem

Söker kylare till Zotac GTX 970

Var kan man köpa en kylare till ett Zotac GTX 970? Detta då fläktarna på något sätt har hoppat av och snurrar fritt, därmed fastnar dem, låter förjävligt och riskerar att fördärva andra komponenter.

Permalänk
Medlem

@CyanEel: Enkel ghettomodd är att skruva bort fläktarna samt ramen och bunta fast en valfri 120mm fläkt.

Bild från Sweclockers galleri

För mer hjälp behöver vi veta exakt vilket Zotac 970 du har. Finns nämligen lite olika.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

En ny fläktlösning kommer tyvärr kosta nära ett "nytt" kort på typ ebay eller amazon.
Jag hade nog sålt det som "defekt kylning" och köpt ett nytt istället.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@CyanEel: Ursäkta för sent svar! Men jag har kollat runt lite åt dig och hittat denna video!

https://www.youtube.com/watch?v=z1x_tWNk_fs&t=0s

Det är skrivet i kommentarerna att folk installerat detta på likadant kort som dig.
Dock skulle jag göra ghettomodden som killen i videon utgår ifrån. Det borde gå med en 120mm fläkt istället för två.

Valet är ditt! Billig ghettomod eller en kylare för 600! Jag hade valt ghettomodden i väntan för uppgradering

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

@Ang3r: Tack Taçk, vågar fan inte göra några getthomodds men jag hittade dock ett par relativt prisvärda fläktar här men eftersom att produkten inte har några recensioner blir man dock lite osäker, där finns dock ett annat alternativ. Jag hittade nämligen ett sätt att omvandla sin Corsair cpu-kylare till att kyla ned gpu'n istället ( här ), men efterssom att hag har AMD kanske jag riskerar att bygga om min dator till en ugn istället.

Permalänk
Medlem

@CyanEel: Jag menar då alltså att jag skulle ta bort kylaren från CPU'n och sätta det på GPU'n istället och därmed riskera att CPU'n överhettar istället.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CyanEel:

har AMD kanske jag riskerar att bygga om min dator till en ugn istället.

Har du AMD's äldre FX83XX system? För dagens AMD Ryzen går svalare än Intel's motsvarande.

Annars finns denna kylare, bra och hyfsat billig.

https://www.proshop.se/Kylning-och-flaekt/Arctic-Accelero-Mon...

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Skulle defenetivt ta av kåpan från kylflänsen och montera antingen 2 92mm fläktar eller en 120mm fläkt.

Fläkten från ebay är nog en mindre sort tror det brukar va 92mm fläktar iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows