Skanna fysisk text till datorn

Permalänk
Medlem

Skanna fysisk text till datorn

Hej!

Är det någon som vet om det finns någon sak som kan skanna fysiska texter in till datorn?
Det enda jag hittat är ScanMarker men den är baserad i USA och jag skulle hellre vilja köpa något här i Svearike.
Tack på förhand

Mvh

Visa signatur

Han är lugn, sa jag.

Permalänk
Medlem

Hittade två på dustin när jag sökte lite snabbt.

IRISPen Executive 7

IRISPen Air 7

Dock verkar dom kosta en del mer än den du hittat i USA.

Annars finns alternativet med en vanlig flatbädd skanner och sedan ett OCR program för att känna av texten. Men om det är lika bra som en dedikerad handhållen vågar jag inte svara på, men kanske bättre om det är väldigt mycket text som ska skannas.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

@smerkele: Tack! Ska ha den till att scanna in visitkort in i Excel. Tusentals visitkort. Den som du länkade verkar mycket vettig!

Visa signatur

Han är lugn, sa jag.

Permalänk
Mattecoach

@Linus286:

Lite sent svar, men det finns appar du kan använda för detta. Finns några vettiga betalalternativ.

Permalänk
Medlem

OneNote 2016 har inbyggt stöd för att läsa av inscannad text. Funkar klockrent, scanna in ett dokument, smacka in det som en bild i OneNote och markera samt kopiera texten.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB