TV-bänk - bygga själv eller slanta upp?
Hej allihopa...
Jag har fått för mig att plocka ner TV-skärmen från väggen och använda mig av en flyttbar TV-bänk för allt. Jag har idag en HTPC placerad på golvet under TVn, samt en hylla på väggen för högtalare och DVD och en konsol på väggen för AV-förstärkaren.
Nu till mitt problem:
1. Jag har en hyffsat stor datorlåda (Antec Fusion) och NAD AV-förstärkare som jag behöver få in i bänken
2. Jag har även tänkt mig ha plats för högtalarna (1 center och två bokhyllehögtalare) utan att störa skärmen
Jag har sökt överallt på nätet efter bänkar eller mediamöbler som klarar av mina inte helt orimliga krav, men kommer inte upp med någonting. Jag hittade en DIY-lösning på IKEA's Metod (köksskåp för montage ovanför kyl/frys) som kan vara en lösning.
Jag har redan bara för att, börjat rita på en egen konstruktion att bygga, men detta är nu mitt sista hopp...
Vad har ni alla för lösning till era HTPC och TV?
Är det något som byggt själv, hittat nån svindyr leverantör med exakt det man sökt eller någonting däremellan - tar jag tacksamt emot tips.
För er som byggt själva: vad har ni använt för material? MDF, spånskiva eller vadå?
Om jag kommer tvingas att bygga själv så kommer jag troligen att göra en byggblog här. Det som är mitt problem med att bygga själv är att när det kommer till snickra, trä och sånt så är min hand en tumme kort.