Guitar Hero gitarr går inte att hitta.

Permalänk

Guitar Hero gitarr går inte att hitta.

Hej.
Jag har blivit väldigt sugen på att lira lite Guitar Hero igen och har tyvärr sålt mitt wii med tillbehören. Har läst att det ska funka att koppla in en ps3 gitarr i datorn men jag kan inte hitta någonstans där de säljs.

Har ni någon aning om var jag kan hitta en begagnad?

Tack!

Visa signatur

PC Specs: Custom Watercooled
Chassi: Dark base pro 900, CPU: 7700k, GPU: 1080ti, MOBO: Asus Maximus ix Formula Z270, RAM: G.Skill Trident z RGB, PSU: Evga 850w g2, HDD: 2tb WD blue, SSD: 2x250gb Samsung 850.
Monitor: Swift pg279q

Permalänk
Medlem

Finns några på tradera, och det är Xbox kontrollen du är ute efter. Xbox / PC är samma gitarr

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk

@Snorlena: okej så den är bara att plugga in samt köpa en Xbox receiver?

Visa signatur

PC Specs: Custom Watercooled
Chassi: Dark base pro 900, CPU: 7700k, GPU: 1080ti, MOBO: Asus Maximus ix Formula Z270, RAM: G.Skill Trident z RGB, PSU: Evga 850w g2, HDD: 2tb WD blue, SSD: 2x250gb Samsung 850.
Monitor: Swift pg279q

Permalänk
Medlem
Skrivet av imthatbeatz:

@Snorlena: okej så den är bara att plugga in samt köpa en Xbox receiver?

Det ska bara vara att koppla in som det är.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk

@Snorlena: ok tack!

Visa signatur

PC Specs: Custom Watercooled
Chassi: Dark base pro 900, CPU: 7700k, GPU: 1080ti, MOBO: Asus Maximus ix Formula Z270, RAM: G.Skill Trident z RGB, PSU: Evga 850w g2, HDD: 2tb WD blue, SSD: 2x250gb Samsung 850.
Monitor: Swift pg279q

Permalänk
Medlem

Jag köpte en beggad ps3-gitarr via Amazon bara nu i veckan. Windows känner av donglen, men gitarren (guitar hero 3, "Les Paul") och donglen verkar inte hitta varandra. Detta skall tydligen vara relativt vanligt för just gh3 gitarrerna och verkar ha med en trasig kondensator att göra.
Hade dock inga problem med min gamla xbox 360 gitarr (World tour) efter jag köpt en xbox 360 wireless adapter.

Om du inte redan hittat det så rekommenderar jag emulatorn Clone Hero på PC. Väldigt lättdrivet och finns hur mycket låtar som helst att tanka ned. Superenkelt att pilla med också