Permalänk
Medlem

MW3 NAT type

Halloj!

Sitter hemma med bruten fotled och jag har börjat tröttna på de flesta spel jag har.
Satt och kollade i Steam library och hittade igen CoD MW3.

Problemet dock för mig är att min NAT type är "Strict", och jag kan inte hitta servrar att spela på.
Har provat port forward med instruktioner från deras hemsida specifikt för min router (Netgear R6250) utan framgång.

Jag satt och strulade med detta problem ganska länge tills jag tappade orken. Kopplade om i mitt nätverk för att köra direkt mot mitt stadsnät tjänstefördelare (fiber, med Bahnhof som ISP). Problemet kvarstår och jag vet inte hur jag ska kunna få till detta.

Är det någon som vet om det är så att Windows 10 kan strula till det så att det är där felet sitter?
Kan det vara så att det är någon löjlig brandvägg i tjänstefördelaren?
Eller är det min ISP som eventuellt kan blockera vissa grejer?

Tack på förhand!

Visa signatur

Chassie: Cooler master HAF 932 Advanced. Moderkort: Asus Maximus IX Hero Z270. Processor: Intel i7 7700K. RAM: Corsair 16GB 3000Mhz. PSU: Corsair TX850M. SSD: Samsung 960 EVO 250GB. GPU: EVGA 1080Ti 11GB

Permalänk
Medlem

@TimonCMF: Om problemet kvarstår även när du går runt din router så misstänker jag att det är windowsbrandväggen som spökar. Har du testat stänga av den helt för att se om det gör någon skillnad?

Permalänk
Medlem

@FireRed: Provade precis nu att inaktivera Windows brandvägg helt... Ingen skillnad

Visa signatur

Chassie: Cooler master HAF 932 Advanced. Moderkort: Asus Maximus IX Hero Z270. Processor: Intel i7 7700K. RAM: Corsair 16GB 3000Mhz. PSU: Corsair TX850M. SSD: Samsung 960 EVO 250GB. GPU: EVGA 1080Ti 11GB

Permalänk
Hedersmedlem

Kan också vara så att Bahnhof har satt dig bakom NAT. Om du använder en tjänst som http://www.whatsmyip.org/ så ska den visa samma adress som du har på WAN i din router alternativt på din dator om du är direktkopplad. Stämmer inte adresserna överens så kontakta Bahnhof och be dem lägga dig på ett publikt IP.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

@giplet: Kontaktade Bahnhof och dom löste problemet! Tack så mycket!

Visa signatur