CS GO "Misslyckas att gå med i spelet"

Permalänk
Medlem

CS GO "Misslyckas att gå med i spelet"

Hej!
Som rubriken lyder så säger mitt CS ifrån när jag vill spela online, har testat verifierat cache, startat om steam, gått från online/offline lägen men utan någon lycka. Den står och snurrar och säger sedan "Misslyckas att gå med i spelet".

Vad kan vara problemet här? Väldigt frustrerande när det krånglar.

Tackar vänligast för hjälp!

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut i consolen, vilket jag kan tycka ser lite misstänkt ut men förstår fortfarande inte problemet.

[img][img="http://forumbilder.se/H5UHR/failconnect.png?width=150"][/img]

Permalänk
Medlem

Hej, jag fick dessa problem när jag hade överklockat. Vet dock ej varför.

*Edit/ Fel av mig, kunde inte ens uppdatera vid viss överklock, ej säker på att detta är liknande.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Nej jag vet inte vad det kan vara för fel, det står fortsatt Misslyckas att gå med i spelet... Verkar ju väldigt drastiskt om man ska behöva ominstallera spelet för att det ska funka om ens då.

Permalänk

@MOJOLITO: ta o intregera spelcache på steam via egenskaper

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderat*

Observera att vi inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade (se §4 i forumreglerna).

Skrivet av MOJOLITO:

Ingen som har en aning om vad felet kan vara?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@Kent: Testa det @trebrecks annars kan du ju lägga upp en bild av konsollen som faktiskt går att läsa.... Har du någon tredjeparts brandvägg installerad?

Har du tittat i Valves lista över typer av applikationer som kan påverka steam? (https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=9828-SFLZ...)

Permalänk
Skrivet av Kent:

*Bump raderat*

Observera att vi inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade (se §4 i forumreglerna).

Hej!
Jag upplever samma sak som TS, kan Windows egna brandvägg vara ett problem? Det är alltså all säkerhet jag installerad på datorn, Windows 10’s egna Defender

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kika igenom vad brandväggen tillåter.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x32Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Tack Homer, ska se över det direkt!