Funkar Noise canceling hörlurar mot ljud från grannen?
Jag har aldrig haft ett par noise canceling hörlurar. Jag har kollat ett par youtube videor för att förstå hur dom funkar, men jag är inte alls införstådd nog ändå.
För ca 2 månader sen flyttade nya grannar in ovanför och dom är väldigt aktiva, man hör duns och hopp på golvet, det är lågfrekvent och utan något direkt mönster för oljudet, sen lite skrik lite då och då samt högt prat. (dom var inte tillmötesgående vid samtal)
Skulle noise canceling vara något som fungerade bra mot detta typ av oljud? Eller är det mer när det är kontinuerligt regelbundet oljud?
Funkar in-ear bättre än kåpor när det gäller noice cancelling? Personligen har jag dock aldrig gillat att ha ear-buds i öronen mycket genom åren.
Lite mer info om vad jag testat:
Mina MaxLite öronproppar fungerar 100% för att stänga ute ljudet, men det är störigt att ha proppar djupt i öronen hela tiden, man känner hur dom nuddar vid trumhinnorna typ, men annars är dom inte djupt nog för att stoppa ljudet. Samt har jag ett par billiga 59kr typiska hörselskydd, men dom hjälper inte. Mina Audio Technica ath-m50x räcker inte riktigt heller om jag inte har ganska hög musik på. Jag vill inte sitta och lyssna på hög techno/rock 6-8 timmar om dagen för att låtsas som att jag inte har oljud i bakgrunden.
Jag funderade även på om andra Peltor hörlurar skulle kunna fungera? Kan det uppnå samma tystnad som ett par rejäla öronproppar som är korrekt instoppade i öronen?