TP-Link Archer MR200/TP-Link Archer MR400/TP-Link TL-MR6400 istället för Huawei B593

Permalänk
Medlem

TP-Link Archer MR200/TP-Link Archer MR400/TP-Link TL-MR6400 istället för Huawei B593

Hej,

Har idag en Huawei B593 med mobilt BB från Tele2 som jag inte är nöjd med hastighet på 4g samt att ibland verkar internet hänga sig när fler enheter är anslutna. Tror ni någon av TP routrarna är bättre och löser detta? Vill ju int gärna lägga ut pengar som ej ger prestandaökning.

Permalänk
Medlem

Om du tar reda på vad det är som krånglar när hastigheten inte är ok, eller när det hänger sig så går det att avgöra om det blir förbättringar eller inte. Så lite felsökning och undersöka grundligt vad det beror på är en bra början.

Generellt har jag inte hört annat än bra om den routern (i sig) som du har, och personligen har jag ett lätt hat gentemot allt som har med TP-Link att göra.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av matsolaw:

Hej,

Har idag en Huawei B593 med mobilt BB från Tele2 som jag inte är nöjd med hastighet på 4g samt att ibland verkar internet hänga sig när fler enheter är anslutna. Tror ni någon av TP routrarna är bättre och löser detta? Vill ju int gärna lägga ut pengar som ej ger prestandaökning.

Hej, lyfter denna lite.
Jag har precis samma problem som dig.
Funderar på att köpa en annan router...
Har du bytt?
Mvh magnus

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@magnusrx7: Jag köpte Huawei B525-23a och fick märkbart bättre hastighet med samma antenner, dock på 3G, 4G där jag bor suger så kör aldrig 4G.

Permalänk
Medlem

Kanske är väldigt sent ute men jag sitter med en Tp archer200 och är inte nöjd alls med den, funkar kanon på datorn och ps4,an då dom sitter med kabel, Men wifi är riktigt kass i den "tappar" internet väldigt ofta men då bara på wifi allt som sitter med kabel funkar felfritt o väldigt stabilt samt bra hastigheter på den (kör mobilt i den) men som sagt alla enheter som kör via wifi till den med full mottagning samt full mottagning på 4g (fri sikt till masten samt bra avstånd) så blir det ofta att det blir error o "ingen internet anslutning" tex tv,n hade 13 tillfällen igår den tappat internet men inga som helst problem med att spela eller streama på varken pc,n eller konsolen som sitter med kabel.