Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Vänta på en nyare Shuttle med 865G kretsar och kör sedan en 2,8C. Det skulle vara ett riktigt kraftpaket!
Annars köper du SB41G och en AMD, men grejen är ju att Shuttle har lite för dålig kylning och utan klockningen så hänger AMD:s billigare prollar inte med.

AMD's billigare prollar?.. är barton 2800+ en av dem?

när kommer denna nyare shuttle då?
vill ju ha min data fort

Visa signatur

staZiaH

DM

Permalänk
Medlem

Har inte en aning när shuttle kommer släppa en ny.

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stazzie
mh ok..

referar '2500+' till en p4 2500mhz?..

lite fult, men antar att dom inte skulle sälja ngt om det inte stod så utan bara stod klockfrekvensen..:P

vore förresten lite som om saab släppte en bil som dom kallade saab250 150- som refererade till att den i 250km/hs hastighet bara bränner soppa motsvarande en volvo körandes i 150kmh

Dom refererar inte till P4:an. Dom jämför farten med en gammal thunderbird. Ratingen beskriver hur snabb en thunderbird måste vara för att prestera lika mycket som processorn ifråga.

Visa signatur

Mwuahaha!

Permalänk
Medlem

ok.. vad är det då för mening med att släppa en ny serie istället för att fortsätta på tbird serien och ha den på en klockfrekvens av det som 'xxxx+' motsvarar
jojo nytt namn och så.. men annars.. om de nu presterar lika mkt..
eller varför klockar de helt enkelt inte upp den till lika många mhz som 'xxxx+' motsvarar och kallar den t.ex. amd xp 4000+ (2.5ghz) istället för att mangla p4an?

Visa signatur

staZiaH

DM

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Abnorm
hmm oväntat att du körde AMD

min northwood är då inte speciellt varm ligger alltid under 40 grader även om man kör överklockat.

Ytterligare en Intel-fanboy som litar på sin temp.. Sorgligt..

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

De ville byta namn eftersom det var en helt "ny" prolle och deras officiella förklaring till deras system var för att jämföra den med åskpippin, fast alla vet att det var för att tävla med P4 och deras hiskliga mhz!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The GOD
Dom refererar inte till P4:an. Dom jämför farten med en gammal thunderbird. Ratingen beskriver hur snabb en thunderbird måste vara för att prestera lika mycket som processorn ifråga.

Fel. Dom gämför med P4. bara läsa på www.amd.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Ytterligare en Intel-fanboy som litar på sin temp.. Sorgligt..

Klart man gillar Intel funkar ju fint för mej iaf. Ska man inte lite på tempen? Mer information skulle ju vara bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Klart man gillar Intel funkar ju fint för mej iaf. Ska man inte lite på tempen? Mer information skulle ju vara bra

ne det går inte att lita på temepen av flera anledningar... Okalibrerad sensor. Olika moderkort med olika bios visar olika. Sensorn sitter i ett hörn på CPU:n villket råkar vara den kallaste pungeten av alla (en slump?).

Permalänk
Medlem

Så tempen på AMDs grejer visar helt perfekt då antar jag?

Permalänk

njae många moderkort tar tempen från sockeln av ngn skum anledning. vilket kan visa ruskigt olika temps. men annars är det inget snack om saken P4 ligger före athlon för tillfället. 4Ghz 300FSB omfg. har sett flera komma upp till såna hastigheter utan kompressor tom. men asså fortfarande kan inget klå en 1700+ @ 2400 och ett nforce2 i pris/prestanda.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Faan du pa1983, det verkar som att du har rätt...
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and...

Vart faan läste jag att de jämförde med TB då? För jag vet att jag läst det på ett antal ställen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ingen som har sackt men som vanlig måste ju intel eller amd fan boysen vinna av nån annledning...
Hört talas om oavgjort?

Permalänk
Medlem

Alltså är det bara jag som ser AMD vs Intel som två bönder som står och grälar om vems potatis som är bäst?! Potatisen gör samma jävla jobb och mätar samma jävla mage, ändå ska det grälas!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Nej, den visar lika fel den oxå. Den enda temprapportering man kan lita på är den från kalibrerade S370-processorer.

Lite info:
http://www.arcticsilver.com/diode_calibration.htm
http://www.silentpcreview.com/modules.php?op=modload&name=Sec...

AMD XPs tempdiod kan man inte kalibrera och därför kan man inte lita på värdet. Kan vara +/- 10°C eller mer, finns inget sätt att veta.
P4s tempdiod är det samma sak med, och dessutom sitter den som sagt i det svalaste hörnet av kärnan.

Värmeutvecklingen hos P4 och XP är ungefär lika "per prestanda räknat". Myten att P4:an är svalare är just bara en myt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Faan du pa1983, det verkar som att du har rätt...
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and...

Vart faan läste jag att de jämförde med TB då? För jag vet att jag läst det på ett antal ställen...

Jag tror att det blandannat stod i en artikel någon sida fick kolla på en tidig Athlon64. Dom frågade då om PR-ratings och AMD sa att dom jämförde med thunderbirden men inte var säkra på om dom fortfarande skulle göra det iochmed Athlon64.

Visa signatur

Mwuahaha!