Vad skiljer HBO´s utbud mot HBO´s utbud via Telia?

Permalänk
Medlem

Vad skiljer HBO´s utbud mot HBO´s utbud via Telia?

Jisses att sammanfatta min frågeställning i en rubrik!

Farsgubben betalar enkom för HBO idag. Fick veta av en slump i veckan att han iom sitt tvutbud från Telia redan har HBO i sitt abonnemang.

Jag ringde Telia och fick veta att det bara var till att skapa konto på HBO och där ange det B-kontonummer han har hos Telia så kan han använda HBOappen i Appletvn som vanligt. Perfekt för då kan han ju avsluta sitt abonnemang hos HBO redan, varför betala för något som redan ingår menar jag.......

Jo, tjena.

Skulle rigga igång allt nu och fick ringa HBO. Fick veta att det inte stämde. Han kan titta på HBO via Telia´s egen "Play+" app. Fick även den "lilla" bonusinformationen att "utbudet skiljer sig mellan vår HBO och den via Telia!". Frågade vari skillnaden är men det kunde hen inte svara på.

Så. Vet någon här vad skillnaden är mellan HBO´s "egen" och den via Telia?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd

de är väll bara att säga upp ändå och testa. förmodligen ingen skillnad alls.

Permalänk
Medlem

Det ska inte vara någon skillnad av det jag vet. Jag skaffade själv HBO via Telia Play+ efter att ha haft vanliga HBO. Märkte ingen skillnad på filmer och serier. Det är bara att du laddar ner Play+ appen, aktiverar farsans Play+ genom en aktiveringslänk Telia har skickat till dig, skapa ett konto och sen är det klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

de är väll bara att säga upp ändå och testa. förmodligen ingen skillnad alls.

Enligt Telia och HBO själva skiljer utbudet men de kan inte säga vad som skiljer när jag frågar. När jag ringde HBO så sa hen "har inte det pappret framme så jag vet inte exakt vad som skiljer.....". :/

Skrivet av Malek96:

Det ska inte vara någon skillnad av det jag vet. Jag skaffade själv HBO via Telia Play+ efter att ha haft vanliga HBO. Märkte ingen skillnad på filmer och serier. Det är bara att du laddar ner Play+ appen, aktiverar farsans Play+ genom en aktiveringslänk Telia har skickat till dig, skapa ett konto och sen är det klart.

Hmmm. Vet inte om det är den appen!? Har "Telia Play" igång på Appletvn, vet inte om det är samma. Får kolla om det finns en "Play+" sen..

Kollade lite snabbt i "Telia Play" i går på HBO. Var inte den lättaste att "surfa" runt i.

Som jag skrev ovan. Mest nyfiken på vad som skiljer TeliaHBO åt mot HBO då båda säger att det skiljer i utbud men inte kan svara på vad skillnaden är.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

@Beginner:

Är det billigare att ha HBO via Telia? Annars kan man väl bara strunta i det och fortsätta med HBO Nordic.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk

Om nu farsgubben har HBO via Telia så kan han kolla på HBO via sin digitalbox. Det är bara att leta fram "kanalen" HBO i PLAY-arkivet på boxen. Gränssnittet för att hitta rätt serie i boxen kommer aldrig vinna några priser, men när man väl navigerat fram till sin serie kommer boxen ihåg vilka man kollar på och det är lätt att hitta nästa avsnitt. Det funkar trots allt ganska bra och upplösningen är bättre än i appen.

Permalänk
Medlem

Hej! Telia play är nya namnet för play+, det är alltså samma sak. De bytte namn några månader sedan.

Utbudet är i princip exakt det samma, det enda som skiljer sig är när något läggs upp så kommer det ofta upp lite senare hos Telia, kan skilja en eller två dagar.

Jag håller med om att det är väldigt svårt att hitta något i Telias app, värdelöst gränssnitt...
Jag använder själv HBO hos Telia, men använder aldrig deras app, går in på HBOs hemsida, letar reda på något jag vill titta på för att sedan söka upp det hos Telia.