Spegla pc skärm till tv?

Permalänk
Medlem

Spegla pc skärm till tv?

Nu blev detta säkert helt fel forumdel jag la detta i och det ber jag om ursäkt för.

Men iallafall mitt problem nu då:

Jag har en stationär dator med windows 7 som jag skulle vilja streama till våran tv, då vi kört genom twitch innan men laggar lite för mycket.
Och tjejen vill sitta och titta när jag spelar.

Iallafall min dator och tvn är kopplade till samma nätverk, jag har tillgång till appleTV och Chromecast.

Detta är våran tv: philips smart tv 55pus6501/12

Har googlat utan några resultat som hjälpt mig så hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig?!

Permalänk

Om ni tycker att Twitch har för hög fördröjning kan du ju testa en annan plattform som inte lägger till fördröjning, tex Mixer.tv eller liknande

Permalänk
Medlem

@Maldergho: Det är att min dator inte orkade med twitch längre han liksom gav upp lite xD Han fick ett ryck en dag och nu gillar han inte streaming delen överhuvudtaget

Permalänk
Medlem

du har inte möjlighet att dra en hdmi kabel?

annars kan du kasta hela skärmen:
https://www.howtogeek.com/199565/mirror-anything-from-your-co...

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

@Haptic: Tyvärr inte, då jag sitter på övervåningen och tvn är på undervåningen, ska undersöka det du skickade
Det du skickade där gick utan Chromecasten men när jag tar hela skärmen så ser dom bara skrivbordet inget annat tyvärr. Men kanske blir ändring om jag kopplar in chromecasten

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThLoser:

@swehunter2000: Tyvärr inte, då jag sitter på övervåningen och tvn är på undervåningen, ska undersöka det du skickade
Det du skickade där gick utan Chromecasten men när jag tar hela skärmen så ser dom bara skrivbordet inget annat tyvärr. Men kanske blir ändring om jag kopplar in chromecasten

hur kan du casta utan chromecast? och hur vet du vad man ser på den om den inte är inkopplad?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThLoser:

Nu blev detta säkert helt fel forumdel jag la detta i och det ber jag om ursäkt för.

Men iallafall mitt problem nu då:

Jag har en stationär dator med windows 7 som jag skulle vilja streama till våran tv, då vi kört genom twitch innan men laggar lite för mycket.
Och tjejen vill sitta och titta när jag spelar.

Iallafall min dator och tvn är kopplade till samma nätverk, jag har tillgång till appleTV och Chromecast.

Detta är våran tv: philips smart tv 55pus6501/12

Har googlat utan några resultat som hjälpt mig så hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig?!

Så tjejen ska titta när du spelar på annan plats? Hon kanske vill spionera

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

@Larsp777: Nej hon gillar när jag lottar på cs Och vill hon spionera så får hon göra det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

hur kan du casta utan chromecast? och hur vet du vad man ser på den om den inte är inkopplad?

Jag tankade ner Chrome och kunde välja att casta till tvn direkt, och då tog jag hela skärmen men dom ser bara windows ikonen på skrivbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThLoser:

Jag tankade ner Chrome och kunde välja att casta till tvn direkt, och då tog jag hela skärmen men dom ser bara windows ikonen på skrivbordet.

Prova med programmet som länkades ovan. det ska klara av att casta fullskärmsapplikationer från en dator till en chromescast.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThLoser:

Jag tankade ner Chrome och kunde välja att casta till tvn direkt, och då tog jag hela skärmen men dom ser bara windows ikonen på skrivbordet.

Öpnnade du något program då?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThLoser:

@Larsp777: Nej hon gillar när jag lottar på cs Och vill hon spionera så får hon göra det

Ha, ha. Du får ju få henne att spela med

Eller börja med Fortnite eller PUGB och spela i lag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

@Haptic: Nej inte då när jag testade.
@Larsp777: Nej sånt där håller jag mig ifrån så gott det går vi spelar wow ihop det räcker

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThLoser:

@swehunter2000: Nej inte då när jag testade.
@Larsp777: Nej sånt där håller jag mig ifrån så gott det går vi spelar wow ihop det räcker

😄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

@ThLoser: har du inte öppnat något program, så är det ju lite svårt att se något utöver skrivbordet.

chrome kommer vara osynligt, för vill man casta det behöver du casta en tabb.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

@ThLoser: har du inte öppnat något program, så är det ju lite svårt att se något utöver skrivbordet.

chrome kommer vara osynligt, för vill man casta det behöver du casta en tabb.

jaha du menade så jag öppnade csgo

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThLoser:

jaha du menade så jag öppnade csgo

Skickades från m.sweclockers.com

Casta skrivbordet gör just det dvs inte applikationer i fullskärm. Testa köra CS i windowed mode. Förvänta dig dock inga 200 FPS.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Casta skrivbordet gör just det dvs inte applikationer i fullskärm. Testa köra CS i windowed mode. Förvänta dig dock inga 200 FPS.

Fasen behöver så jag kan casta det i fullscreen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThLoser:

Fasen behöver så jag kan casta det i fullscreen

Skickades från m.sweclockers.com

Testa fullscreen windowed.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

kanske finns något i detta också: https://obsproject.com/forum/threads/chromecast-streaming.171...

har inte läst mer än det som stog där, men du kan ju forska lite i det

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

kanske finns något i detta också: https://obsproject.com/forum/threads/chromecast-streaming.171...

har inte läst mer än det som stog där, men du kan ju forska lite i det

Det får jag forska i efter jobbet. TACK!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Twitch har stöd för minimal delay nu. Hamnar på runt 3-5 sekunder. Du kan slå på det någonstans i dina inställningar på twitch

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

@Tony32: Inte problem med delayn utan problem med jättelagg :/