Tips på FPS Seated/free locomotion spel

Permalänk
Medlem

Tips på FPS Seated/free locomotion spel

Hej!

Sitter med en Oculus Rift (CV1). Söker fler FPS spel att spela. Dock söker jag ENDAST free locomotion spel och spel som stödjer mus/tangentbord (eventuellt gamepad...). Jag vill att sikte och "titta" ska vara separat. Dvs jag vill sikta och gå dit musen/siktet pekar men kunna titta runt med riften.

Här är ett exempel på hur jag vill att spelen ska fungera.

Har i nuläget hittat Quake/Quake 2 mod som gör det jag vill (dock någon bugg med siktet men generellt så).
Kommer köpa Serious Sam 3:BFE (Vr) då det jag läst ska det gå fixa som jag vill.

Utöver det så har jag inte direkt stött på fler som fungera som jag vill. Gör Doom VFR? Vet att dom la till free locomotion men är det sikta via headsetet? (usch o fy). Gärna tips på action/arcade fps spel. Slöa loot simulatorer är inte min favorit mer unreal, doom duke nukem typ av fps.

Även om ni har tips på arkad racing spel med cockpit vy. Mest hittat simulator spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Jag har kört en hel del Gunheart, kanske skulle kunna vara något. Tror inte det stöder mus i dagsläget, men det har free locomotion med massa olika alternativ och jag tror att du kan välja om du ska springa åt det håll du tittar eller dit du siktar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag har kört en hel del Gunheart, kanske skulle kunna vara något. Tror inte det stöder mus i dagsläget, men det har free locomotion med massa olika alternativ och jag tror att du kan välja om du ska springa åt det håll du tittar eller dit du siktar.

Lägger det i VR mappen och håller ett öga på det.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Nekrobumpar denna tråd. Har vart lite frustrerad över bristen på dessa lir. VR lir måste ha stöd för handkontroller och smooth motion får inte existera pga den förvisso stora klientel som får åksjuka och kanske ändå inte finner VR är för dem.

Vorpx var äna sättet förut köra div fps.
Men Skyrim och Doom vfr verkat fungera att köra precis som i original liren men mer korrekt perspektiv.

De är absolut ingen benchmark hur de fungerar med handkontrollerna. Det är ett misslyckande att jag nog föredrar de kontrollmetoder spelen ursprungligen designades för men naturligt Tror aldrig de kommer kännas helt naturligt men det här är egentligen enda vägen för att få trippela lir till VR då de ju måste optimeras för den stora massan. En rak konvertering utan stöd för handkontroller hoppas jag blir vanligare framöver bredvid indieliren som är direkt anpassade för VR.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Borderlands 2 kan va något https://www.roadtovr.com/borderlands-2-vr-review-psvr-an-ok-v....

Grafiken gör en grej att kännas 2D även på 2D skärm men det verkar som att Sony portar där kräver de att man ska kunna lira med gamepad utan nerfat kontrollschema anpassat för vrsjukemaffian

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x