FZ får en första titt på CD Projekt Reds efterlängtade rollspel Cyberpunk 2077

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

FZ får en första titt på CD Projekt Reds efterlängtade rollspel Cyberpunk 2077

Under E3 2018 bryter CD Projekt Red tystnaden kring sitt kommande spel Cyberpunk 2077. SweClockers syskonsajt FZ har fått se en timmes gameplay från speltiteln.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

HYPE!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gimo
Registrerad
Aug 2004

Release eventuellt 2020. 8 år utveckling.

CPU: 8700K@ 5Ghz CPU KYLNING: Noctua NH-D15 GPU: EVGA GTX 1080 FTW Gaming ACX 3.0 MODERKORT: Asus ROG STRIX Z370-F GAMING Ram: Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHZ HDD: M.2 960 EVO 250GB + 850 EVO 250GB + WD5000 1TB PSU: Corsair RM850W Skärm: DELL U2713HM Headset: Corsair VOID RGB USB Dolby 7.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009

@DunderHoken: Absolut, dock måste man komma ihåg att Witcher 3 släpptes 2015 (om jag inte missminner mig) vilket gör att de bara har haft drygt tre år på sig att fokusera på spelet, plus att W3 hade en del DLC:er också. Jag väntar hellre och får ett bra spel än ännu ett sönderrushat spel. Nyaste Metro kommer ut feb 2019

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008

Sjukt taggad på detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Citera för svar!///Asus P8P67 PRO B3/Intel i7 2600K@4.6ghz/Noctua NH-D14/Asus GTX1080 Strix/Samsung 830 128GB/16 gb Corsair vengeance 1600mhz/Fractal Design Define R5/Corsair AX850/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/Ducky YOTHMx Green/M-Audio AV40 MK2/MX Master/HyperXCloudII

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sälen
Registrerad
Maj 2004

Lite svårt att se varför folk drar paralleller till GTA bara för att det råkar vara i en stad? Artwork eller annat påminner inte om GTA heller så...

3DMark | R7 1800x | Asrock X370 Prof. Gaming | Corsair 16GB LPX 3733 c17 (sr-bdie@ 3466c14) | Cryorig R1 Ultimate | MSI GTX1080 Gaming X | 256GB 840Pro, 1050GB MX300, 2x 120GB 510, 3TB 7200rpm | RM750x | Xonar Phoebus | Phanteks Enthoo Evolv Atx | Acer Z35 | Logitech G810 & SS Rival 500 | Xbox One | Elite Controller | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2008

Jobbar inte Emil på Sweclockers längre?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av mangethegamer:

Jobbar inte Emil på Sweclockers längre?

Well. Han jobbar på Geeks.
Geeks driver ett gäng olika medier så som sweclockers, fz, 99.se och fulkultur
Flertalet av de som jobbar på geeks syns i mer än en av kanalerna så det är inte nå vidare märkvärdigt att Emil syns i samband med FZ eller att ytterberkg kanske är med i fulkulturpodden.

https://www.geeks.se/rorelsen-geeks/

Bränsleförbrukning kan uttryckas i liter/mil.
Bränsleförbrukning kan också uttryckas som kubikdecimeter/mil eller kubikmeter/meter om man vill hålla sig till SI-enheter. Alltså m³/m.
m³/m = m²
Bränsleförbrukning kan alltså uttryckas i kvadratmeter...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2004

sjukt taggad! enda spelet jag väntar på nu, förutom nya DOOM

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Om inte Ciri är med som ett easter egg så blir jag besviken

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010

Lite tråkigt att dom visar gameplay bara för pressen.
Ändå sjukt taggad på detta spelet

CPU: 8700K 4.8GHz GPU: Palit 1070 Ti Dual MoBo: ASRock Z370 Extreme4
RAM: 32GB 3200MHz PSU: EVGA G2 750W Kylning: Phanteks PH-TC14PE
Citera för Svar - Gratis Frakt: Inet Alina

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2011

Ser det som ett Deus Ex, fast bra (stort fan av DE men kom igen, storyn i det senaste spelet är tragiskt dålig). 2020 låter väldigt långt bort dock.

CPU: Intel Core i7-4790K Moderkort: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB (4x4GB) 2133Mhz CL9 SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Corsair H105 + 2x Corsair SP120 Quiet Ed. PWM Chassi: Fractal Design Arc Mini R2
Laptop: Lenovo U330 Touch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Tobblish:

Lite tråkigt att dom visar gameplay bara för pressen.
Ändå sjukt taggad på detta spelet

Jävligt förbannad tråkigt -_-

ALIENWARE Predator 2 Black Case | i5 4670K @ 3,4 Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Trädvy Permalänk
Datakunnig 🚀
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Kevlarheart:

Jävligt förbannad tråkigt -_-

Äh, känns helt okej.

Skickades från m.sweclockers.com

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 2600X - MSI X370 - GTX 1070 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Maj 2007

Jag har väldigt mycket förtroende för CD-PR, men samtidigt låter det väldigt förlegat i mina öron med något GTA liknande.

Typ en av frågorna jag ställde mig är varför har bilarna fortfarande hjul?
Jag hade gärna sett att de pushade fram världen en teknikera, och gett oss en mer Femte elementet liknande miljö med ännu mer vertikalitet: Större skyscrapers, hover cars, och med massa skumma områden nere vid "ground level". Behöver inte nödvändigtvis vara en mörk atmosfär, den estetiken är ju uttjatad i vissas ögon, men just flygande fordon känns som en väldigt viktig ingrediens jag hade velat se för att ge spelaren mer rörelsefrihet i världen.

Just nu känns det som att Beyond Good & Evil kommer leverera bättre på den punkten; det har en vagt cyberpunk-liknande setting och ryktas erbjuda spelaren seamless rörelse mellan ground combat, jumping around on top of flying vehicles / skyscraper combat, och hela vägen ut till space ship combat. Även Anthem sägs ju av dem som spelat det erbjuda en jätteskön rörelsefrihet och tillfredsställande vertikalitet för spelaren.

Om Cyberpunk är för likt GTA, och vi bara kör omkring på platt mark i "vanliga bilar", så finns det risk att förflyttning kommer kännas seg så till den grad att de inte kan hävda sig väl mot sina kommande konkurrenter, och kanske konkurrerar de även med nästa officiella GTA? Det blir antagligen inte så, men vore verkligen tråkigt om det blev så då jag verkligen ser fram emot C2077.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

kan bli intressant att se hur dem löste bilkörningen då det låter som det är ett rent fps spel.
blev själv lite besviken då jag tycker bättre om tredje person men tvivlar inte på att dem kan få till det ändå.