Vad var bäst på E3 2018?

Permalänk
Medlem

Bloodbourne: ninja edition var nog det jag blev mest hypad över! 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Medlem

Metro
Hitman 2
CP 2077
TES 6

Permalänk
Medlem

Metro ser väl ballt ut, men annars var detta års E3 väldigt "meh". Fallout 76 var en rejäl besvikelse. Hade hoppats på något nytt om Borderlands 3 också.

Men det utvecklas mycket bra indie nu, så det jämnar ut saker och ting. Synd att det bara är jätteutgivarna som syns på dessa evenemang. Personligen ser jag mest fram emot Wasteland 3 nu.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

Provspelade The Division 2 på E3 mässan och tyckte att det helt klart blir ett inköp för min del. Var dock bara ett 15 minuters demo man fick spela och vi klarade uppdraget innan tiden tog slut.

The Walking Dead 2 var helt ok men kanske inte min typ av spel. Får se hur slutresultatet blir mot demon.

Det bästa var dock att springa in i Calle och Emil.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077, Devil May Cry 5 och Super Smash Bros Ultimate

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Sekiro Shadows Die Twice
TLOU2
Cyberpunk 2077

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är förvånad att ingen nämnt Overkill's The Walking Dead ännu...
Den och Cyberpunk 2077 är på min lista.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem

Jag gillade hypen kring Cyberpunk 2077's stängda demo. Verkade som att folk verkligen gillade vad de fick se!

Permalänk
Medlem

Fallout 76 & Last of us Part 2

Permalänk
Medlem

Verkar vara ensam om att tycka det (haha) men, Battlefield 5 är nog det som jag tyckte såg bäst ut. Mindre "arcade:igt", begräsat med fordon och mer fokus kring squad play. Grand Operations ser riktigt nice ut, och ska bli intressant att se deras version av Battle Royale + mer (enbart positiva förändringar enligt mig).

Att de städat sin business model känns också bra. Har inte köpt de senaste BF-spelen men nu blir det nog dags igen. Ska inte ropa hurra för tidigt men det ser ljust ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Cyberpunk! ser också fram emot nya HALO som kommer för PC yeees!

https://www.youtube.com/watch?v=6LAH3qE73lE

Väldigt bra att cyberpunk kommer spelas i first person. Synd att inte Witcher 3 spelades i first person.

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077 stod ut mest för mig.

Visserligen känns förstapersonsvyn som ett steg ner. Det finns en anledning att filmregissörer inte använder sig av sådant mycket när de hanterar karaktärer och story (att hoppa mellan förstaperson och tredje i scener är inte elegant), samt att ingen fått till läget så det känns om att se ur egna ögon. Dock gav The Witcher 3 mig all tilltro till CDPR som behövs för att jag ska ha mest hype för detta.

Permalänk
Medlem

Resident Evil 2 Remake

Inte för att jag vanligtvis är världens fan av remakes hit o dit.

men ett av mina första minnen av spel överhuvud taget är från tidningen PC Gamer och att installera demot av Resident Evil 2 från CD-skivan man fick med till tidningen. kunde inget engelske då, så jag kunde bara springa runt på gatan och någon gränd. eventuellt in i någon byggnad? Panga lite zombies som bara fortsatta ställa sig upp. Fattade ingenting vad man skulle göra, men fan va kul det va ändå i 10 minuter

Så för min del blev det överdos på nostalgi. Nu kommer jag kunna spela Resident Evil 2 med bra grafik och bra kontroller. antar att det finns några portar till typ PS2/3 redan men med dålig grafik och de där hemska kameravinklarna så jag ser fram emot lite mer RE4-aktika kontroller och kamera.

edit: annars var det kul att se lite längre gameplay på lite Insurgency: Sandstorm. ser väldigt likt ut vanliga gamla Insurgency men lite bättre grafik. Dvs inget lull-lull. Rakt på nöjet, inlga loot-låder, unlocks, progression. Casual men ändå realistiskt. Inte Arma, men ändå inte Cod. Nytt Doom är alltid kul. hade varit najs med lite mer detaljer

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga att Cyberpunk 2077 var bäst, efter all väntan så fick man äntligen se allt i rörelse.

Sen ser jag fram mot det kickstartade skateboardspelet Session.

Och såklart Halo Infinite, till PC såklart! Såg rätt fantastiskt ut.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att se mer fallout 76 tycker det är kul att dom vågar prova något nytt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Endast Doom Eternal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

För mig såg The last of us part 2 väldigt spännande ut.
hoppas dock att dem lyckas bra med Fallout 76 också

Visa signatur

7700k @4.5ghz - Asus Z270H - Asus Gtx 1080ti oc - Samsung 860 500gb - Corsair Vengeance 2x8gb @2666mhz - NH-D15 cpu kylare - Define R5 svart - Corsair RM750x psu

Permalänk

har fokus på life is strange 2, allt annat på E3 känns så långt borta, men lär spelas det med.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Bäst: Cyberpunk 2077 och Anthem.

Elder Scrolls VI och Starfield borde ju varit givna, men där fick man ju inte se något, jag kräver mera än en logo för att starta hypemaskineriet.

Sämst: Att vi vanliga dödliga inte fick se gameplay från Cyberpunk 2077 och att Fallout 76 blev onlinecrap.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006