[Minecraft] DSMC - Sveriges mest aktiva 16+ server.

Permalänk
Medlem

[Minecraft] DSMC - Sveriges mest aktiva 16+ server.

DSMC
- Med ambitionen att bli den ledande servern för äldre ungdomar & vuxna i Sverige.

Tidigare bygge på MCO, där vi höll till innan.

Välkommen till tråden om DSMC, vad roligt att just du har hittat hit! DSMC är en nystartad survival-server som riktar in sig på Minecraft-spelare (eller blivande sådana) med åldern 16+. Anledningen till ålderbegränsningen är att vi vill ge ett alternativ för äldre spelare, något som vi tycker saknas i dagens minecraft-gemenskap när MCO (där vi höll till innan) har blivit inaktiv. Det finns också en anledning till att vi har valt 16+, och inte 18+ och det är helt enkelt den enkla anledningen att vi anser att gränsen för att vara något så när tillräckligt mogen för denna server går vid ungefär 16. (Man får lov att vara lite barnsligt omogen också, det är jag )

Vi tar emot ansökningar från underåriga också, men ansökningen ska vara utomordentligt bra för att vi ska överväga att ta in dig. Om du är underårig ser vi gärna att du är 15, eller allra yngst 14 för att ens ansöka. Undantag kan göras, men i så fall är de väl utvalda. Om du har någon som kan gå i god för dig (som spelar på servern) kan det öka dina chanser.

DSMC riktar främst in sig som en survival-byggserver, men givetvis är kartan optimerad för äventyrarna också. Vi har flera projekt på gång så som stora städer och välorganiserade nether-transportvägar. Detta är givetvis något som vi hoppas att nya spelare kommer att haka på, eller kanske rent av välja att bygga en egen stad antingen själv eller med några vänner. Kartan är helt finianserad av oss privat, och således kommer det att vara en ren förlustaffär för oss till en början - men vi hoppas självklart på ett stort intresse för att få igång ansökningarna till servern.

Tidigare bygge på MCO, i vår storstad 'Jäklarp' som blev den en av de största städerna på servern.

Ansökan

Vi har ansökningskrav till vår server av den, också enkla anledningen, att selektera och nå en högkvalitativ spelarbas. Detta betyder inte att den som är bäst på Minecraft, spelar på vår server. Vi värderar alltid en trevlig person framför en duktig Minecraft-spelare, men är du båda två så ligger du ju väldigt bra till! Vi ser fram emot din ansökan på DSMC.se. Där finns information om hur du ansöker i forumet, vänligen läs genom den innan du ansöker.

IP till Server

IP:n till servern är play.DSMC.se. Notera dock att du måste bli "whitelistad" innan du kan ansluta, information om hur man ansöker för att bli whitelistad står ovan.

Kontakt

Kontakt görs via hemsidan till antingen mig (MineMytaw) eller 'goagossen'. Vi mottager gärna förfrågningar om sponsring, samarbete och framförallt också ansökningar! Det går givetvis bra att svara här i tråden också, dock tas ansökningar endast emot via hemsidan.

Tidigare fort-bygge på MCO. Givetvis prydd med bl.a skånska flaggan.

Permalänk
Ljusskygg

"Sveriges mest aktiva 16+ server"
Hur många aktiva medlemmar har ni då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

"Sveriges mest aktiva 16+ server"
Hur många aktiva medlemmar har ni då?

Hej!

Eftersom vi är nystartade så är det på gång med medlemmar. Det är bland annat därför vi marknadsför oss här. Däremot har vi i skrivande stund ändå kring 15 stycken som har anmält sitt intresse (irl-kompisar, spelare från gamla servrar som vi hört av oss till etc). Däremot finns inte alla dom på hemsidan än, men det är på gång.

Angående att vi är den mest aktiva så finns det, i och för sig, inte mycket konkurrens bland 16+ servrarna och det är en ny marknad som vi vill fokusera på. Där finns ingen motsvarighet som är så aktiv som vi är som samtidigt är öppen för ansökningar.

Hoppas det svarade på din fråga och tveka inte på att skicka in en ansökan om du är sugen.

/Markus

Permalänk
Medlem

En kul första dag med 4 nya spelare. Vi hoppas på ännu fler ansökningar under morgondagen. Det är även på gång med en snyggare hemsida, då det är flera som hört av sig angående servern och frågat om man kan bistå om hjälp. SweClockers <3!

Permalänk
Medlem

Hej!

Efter hjälp av @MrShizzle har vi fått ny serverhost & hemsida. Detta betyder att vi nu finns på DSMC.se, samma gäller fortfarande så in och ansök!

Korrekt IP-adress samt URL till hemsidan är redigerat i orginalinlägget.

Permalänk
Medlem

Halloj. gjorde en ansökan på eran hemsida.

Permalänk
Medlem

@WilliamG: Grymt!

Det börjar fyllas på med folk, och en hel del härifrån Sweclockers, roligt!

Vi tar fortfarande emot ansökningar, så in och ansök!

Permalänk
Medlem

Full rulle på DSMC just nu!

Imorgon släpps 1.13, och givetvis ska vi föra över kartan vid möjlighet (stoooor uppdatering). Hoppas det drar igång med ännu fler ansökningar då, kika gärna in på DSMC.se. Där finns bland annat en tråd om 1.13s nya möjligheter, samt lite bilder från pre-realease:n.

Permalänk
Medlem

1.13 uppdaterat och fungerande på kartan. Säger bara en sak - ansök!

DSMC.se

Permalänk
Medlem

Just nu är vi över 25 whitelistade spelare. Detta är givetvis något vi tycker är superroligt - men vi vill ha fler!

Vill du spela på Sveriges roligaste minecraftserver? Vad väntar du på?! Gå in på DSMC.se och ansök!

Permalänk
Medlem

Lovar (inte) att det är sista gången jag måste göra reklam för vår fina server!

In och ansök på DSMC.se - Du kommer inte ångra dig!

Permalänk
Medlem

Still going strong - ansök på DSMC.se

Permalänk

y00

@Dajcman: Det går inte att ansöka via den sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keep0nRockin:

@Dajcman: Det går inte att ansöka via den sidan?

Det ska fungera, ska kolla på det. Återkommer så for jag kan.

Är det själva registreringen eller att lägga upp en tråd du har problem med?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Dajcman:

Det ska fungera, ska kolla på det. Återkommer så for jag kan.

Är det själva registreringen eller att lägga upp en tråd du har problem med?

Skickades från m.sweclockers.com

Försökte också men får bara serverfel när jag försöker registrera ett konto. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Einhaerjar:

Försökte också men får bara serverfel när jag försöker registrera ett konto. :/

Har kontaktat hosting-ansvarig och det är förhoppningsvis löst snart. Så länge går det bra att lägga till mig på discord och skicka sin ansökan där - så får vi in den på hemsidan inom några dagar.

Discord: Dajcman#5215

Har man inte discord - släng iväg ett PM här.

/Markus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajcman:

Har kontaktat hosting-ansvarig och det är förhoppningsvis löst snart. Så länge går det bra att lägga till mig på discord och skicka sin ansökan där - så får vi in den på hemsidan inom några dagar.

Discord: Dajcman#5215

Har man inte discord - släng iväg ett PM här.

/Markus

har skickat en förfrågan på discord till dig är en kille på 25 år som gärna vill lira med ett gäng "vuxnare" spelare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

har skickat en förfrågan på discord till dig är en kille på 25 år som gärna vill lira med ett gäng "vuxnare" spelare

Härligt! Ska kolla på den ikväll.
/Markus

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajcman:

Härligt! Ska kolla på den ikväll.
/Markus

Skickades från m.sweclockers.com

glömde skriva att jag heter zapboz på mc hoppas kunna spela med er imor är hemma hela dagen