Permalänk
Medlem

Gratis bilspel?

Gjorde lite snabbsökningar på nätet och på Steam utan att hitta något som verkade ens halvvärt att testa. Spelade väldigt mycket Need for Speed World när det fortfarande fanns, tyvärr gick utvecklingen åt helt fel håll och det stängdes till sist, inte helt oväntat, ned.

Det verkar finnas en uppsjö annars av bra f2p-spel inom alla möjliga genres, men bilspel verkar vara hopplöst. Är det någon som känner till något? Jag föredrar arkadspel och är inte speciellt intressad av sim-spel, även om det så klart går att testa. Online multiplayer är ett krav, vill helst att det ska vara något spel med ett community (om möjligt). Mottager tacksamt alla tips!

Permalänk
Medlem

Trackmania Nations

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns det andra NFS spel? Kommer ihåg att rebooten av Most Wanted var rätt bra. Alla har ju online

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxelent:

Trackmania Nations

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, men trackmania-spelen tilltalar mig tyvärr inte alls :/

Skrivet av Drickz:

Finns det andra NFS spel? Kommer ihåg att rebooten av Most Wanted var rätt bra. Alla har ju online

NFS är inte gratis, nu är det inget större problem då jag äger alla men multiplayer-läget i NFS har varit rejäl skopa bajs sedan Most Wanted just tyvärr.

Permalänk
Medlem

Hittade en intressant artikel angående detta

Permalänk
Medlem

Re-Volt är ganska kul.

Permalänk
Medlem

Inte helt gratis men ändå snällt för plånboken.
https://www.humblebundle.com/games/sports-bundle?hmb_source=h... Kanske något som du ser som intressant där?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Hittade en intressant artikel angående detta

De flesta av de där spelen är rätt uråldriga, mycket sim och en del har helt enkelt upphört tyvärr. Bra tips annars, tack

Skrivet av Pierre72:

Re-Volt är ganska kul.

Haha, ja det spelade jag mycket i mina dar Är väl på jakt efter något nyare dock med riktiga bilar

Skrivet av Valonen:

Inte helt gratis men ändå snällt för plånboken.
https://www.humblebundle.com/games/sports-bundle?hmb_source=h... Kanske något som du ser som intressant där?

Bra tips, fast jag har redan sett det där erbjudandet och äger redan samtliga spel Flera bra spel, men har spelat dem tillräckligt för att ha tröttnat på dem. Grid-serien är dock riktigt bra för de som killar sim-cade, mer arkad än sim men inte lika förlåtande som andra spel. Skulle dock hålla GRID 2 över Autosport!

Satt i en halvtimme igår med samma lista innan jag postade den här tråden :/