Finns svensk motsvarighet till sajter som Fiverr?

Permalänk
Medlem

Finns svensk motsvarighet till sajter som Fiverr?

Halloj.

Har någon kännedom om en svensk motsvarighet till sajter som Fiverr?
Jag försöker komma igång med en FortiGate, men det går lite trögt.

Visa signatur

Kontor MacBook Pro 16" M4 Pro, 48GB, 512GB, Predator X38, TB4 dock
UHD ProArt 4070TiS, i5-13600K (U12A), 32GB 3200, Prime Z790 mATX, 2xNVMe, Prime 650 Platinum, Torrent Compact
QHD 1080Ti, i5-8400, ROG B360 mATX, 16GB, 2xSSD, 750W PSU, nåt Fractal-chassi

Permalänk
Medlem

Nej, inte vad jag vet. Men vill du ha hjälp med fortigate kan vi nog hjälpa till, jag har jobbat med dem i några år. Lägg tråden under nätverk så kan säkert också andra hjälpa till.

Vad är det du har problem med att få igång?

Visa signatur

CCNP
FCSS

Permalänk
Medlem
Skrivet av vipers:

Nej, inte vad jag vet. Men vill du ha hjälp med fortigate kan vi nog hjälpa till, jag har jobbat med dem i några år. Lägg tråden under nätverk så kan säkert också andra hjälpa till.

Vad är det du har problem med att få igång?

Sent svar, jag vet.

Letade efter en svensk motsvarighet för att jag gärna gör rätt för mig – men föredrar att kunna prata svenska.
De jag hittade på Fiverr var inte från engelskspråkiga länder, och svenska företag vill ha omkring SJUKT MKT /h – vilket känns tungt, eftersom det bara är jag och inte en hel organisation.

Uppskattar att du hörde av dig – och så snabbt dessutom. Blev bara osäker på hur jag skulle formulera mig utan att låta otacksam.

Det jag söker är inte så mycket hjälp med en enskild detalj, utan mer ett bollplank under en smått komplex setup – inkl VDOM, VLAN, VIP:ar, VPN, FortiNAC, 802.1X och ZTNA.
Jag ska inte bli en expert, utan mest bara få en idé att fungera bra – och förstå tillräckligt för att kunna uppdatera brandväggsregler framöver.

Har hunnit börja om några gånger när jag fastnat eller låst mig ute. Fortinet-supporten rekommenderade dessutom att jag backade till 7.4, så det blev ytterligare en omstart därifrån.

Om du eller någon har lust och möjlighet att hjälpa vore det verkligen uppskattat … och värt något.
Över ett forum blir nog för krångligt för mig däremot – föredrar att höras med skärmdelning åtminstone, eller till och med att ses IRL.
Föreslår isf DM för att inte stöta oss med forumreglerna.

Visa signatur

Kontor MacBook Pro 16" M4 Pro, 48GB, 512GB, Predator X38, TB4 dock
UHD ProArt 4070TiS, i5-13600K (U12A), 32GB 3200, Prime Z790 mATX, 2xNVMe, Prime 650 Platinum, Torrent Compact
QHD 1080Ti, i5-8400, ROG B360 mATX, 16GB, 2xSSD, 750W PSU, nåt Fractal-chassi