Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Ny dator runt 16k. Vill kunna spela alla spel!

Permalänk
Medlem

Ny dator runt 16k. Vill kunna spela alla spel!

Hej!

Jag köpte en dator för ca 4~ år sedan.
Nu när jag kör total war eller PoE med mina kompisar, min loading time är 10ggr längre än deras.

Sen lirar jag CS:GO, Fortnite, PUBG och många andra spel!!

Vill ha tips på en ny dator, jag kan bygga själv om det behövs!

Någon som är insatt som har lust att hjälpa?

*Edit
https://www.komplett.se/product/1011746/datorutrustning/pc-ko... - funderar jag på. Men är osäker på moderkortet! hlep!

Vänligen,
Majk

Permalänk
Medlem

Jag tycker den du länkade är en bra samling med komponenter, inga billiga skräpkomponenter.

Permalänk
Medlem

@hypermode: https://www.inet.se/kundvagn/visa/11696690/namnlos

Hårddiskarna på den jag länkade sist finns ej mer! Är dem här likvärdiga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majkkk:

@eurodance: https://www.inet.se/kundvagn/visa/11696690/namnlos

Hårddiskarna på den jag länkade sist finns ej mer! Är dem här likvärdiga?

Har en Samsung 850 EVO som jag köpte för något år sedan och den har varit helt kanon! Ett PCI-kort likt det som finns i komplett-riggen har jag aldrig använt mig av, så jag vet inte alls om dom är likvärdiga. Men vanlig SSD är jättetrevligt iallafall.

Inet-riggen ser bra ut tycker jag. Du ligger dock på 18000. Spelar du många olika spel så är ju 500 GB bra på SSD, men kör du bara få spel och program klarar du dig på en 256 och då kan du ju spara in lite där. Går att spara lite på minnen med om du bara spelar också, men kan samtidigt vara gött med 16 för att framtidssäkra. Har en föregångare till kylaren. Helt okej. Men kan ju vara gött med vattenkylning när du är och klättrar på så hög prislapp.

Kan vara kul att se på din nuvarande rigg med. Du kanske bara har något som flaskhalsar? Själv körde jag en stor mekanisk disk med mitt OS på och bara att boota tog ju en halv evighet. Efter byte till SSD så är allting en ren fröjd!

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Inaktiv

Hade väntat med bygget till senare nu i augusti. Finns info från Nvidia själva att det kommer något under Gamescom (antagligen 11xx/20xx serien) så nya grafikkort lär bli enormt mycket smartare att köpa än ett från 2016 för 1500kr mer än vad det borde kosta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majkkk:

Hej!

Jag köpte en dator för ca 4~ år sedan.
Nu när jag kör total war eller PoE med mina kompisar, min loading time är 10ggr längre än deras.

Sen lirar jag CS:GO, Fortnite, PUBG och många andra spel!!

Vill ha tips på en ny dator, jag kan bygga själv om det behövs!

Någon som är insatt som har lust att hjälpa?

*Edit
https://www.komplett.se/product/1011746/datorutrustning/pc-ko... - funderar jag på. Men är osäker på moderkortet! hlep!

Vänligen,
Majk

Bättre bygge för mindre pengar. Denna är betydligt mer prisvärd än den från Inet. I princip alla erbjuder fri frakt idag så du behöver inte tänka på fraktkostnader. Vill du ha ett annat chassi (m. glassida t.ex) så kan du ju förstås välja det.

Ifall du kan vänta så rekommenderar jag också att du väntar till slutet av augusti - då vet vi antagligen lite mer om den kommande generationen grafikkort.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Kan vara kul att se på din nuvarande rigg med. Du kanske bara har något som flaskhalsar? Själv körde jag en stor mekanisk disk med mitt OS på och bara att boota tog ju en halv evighet. Efter byte till SSD så är allting en ren fröjd!
[/quote]

Färdigbygd liten skitsak :/ Går ej o byta något!

Jag väntar fan till slutet av augusti!! Känns smartast så..
Få ett bättre grafikkort eller spara 1500:- känns legit

1000 tack för alla tips! Hare bäst alla!!