Permalänk
Avstängd

Bra Mail?

Har haft hotmail i snart två decennier. Har inte haft problem innan men nu råkar jag ut för problem hela tiden. Är ganska missnöjd och tänkte byta till något annat. G- mail är inte något jag vill heller ha.

Kan ni rekommendera något bra? Kan även om det behövs köpa domän med mejl om det behövs. Har testat proton men det tar sån tid för att ladda och så.

Permalänk
Medlem

Vad är det för problem du har? Inte så att du kanske bara behöver byta mejlklient? Kör själv på eM Client inga problem där

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nätälskare:

Vad är det för problem du har? Inte så att du kanske bara behöver byta mejlklient? Kör själv på eM Client inga problem där

Vet inte vad som krånglar. Kanske kan det vara klienten men jag får hela tiden radera kontot för att det är nedkopplat för att skapa om det på nytt.

Sen är jag trött på hotmail. Har spökmejl som inte går bort tex. Ja jag har gjort allt, läst om hur man kan få det men inte till något hjälp.

Permalänk
Medlem

Ptja, skapa något annat mejl bara då kanske, egentligen spelar det ingen vidare roll vilken domän det är på eftersom man kan välja klient ändå. Vill du inte ha gmail av någon anledning så finns ju apples icloud mejl, eller Yahoo mejl. Finns mycket. Har själv inte haft problem med några av mina och har använt Hotmail, Yahoo, Gmail och iCloud

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag aldrig valt hotmail eller outlook som det heter idag, ifall jag skulle skapa ett nytt konto "idag".

Anledning till att jag har outlook är för att jag har allting kopplad dit..
Ifall jag skulle välja något idag, hade jag nog tagit Gmail.
Har ju ett Gmail också för min telefon, och registrerar alla appar jag installerar där.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nätälskare:

Ptja, skapa något annat mejl bara då kanske, egentligen spelar det ingen vidare roll vilken domän det är på eftersom man kan välja klient ändå. Vill du inte ha gmail av någon anledning så finns ju apples icloud mejl, eller Yahoo mejl. Finns mycket. Har själv inte haft problem med några av mina och har använt Hotmail, Yahoo, Gmail och iCloud

hur funkar icloud mejl då? är den bra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

Personligen hade jag aldrig valt hotmail eller outlook som det heter idag, ifall jag skulle skapa ett nytt konto "idag".

Anledning till att jag har outlook är för att jag har allting kopplad dit..
Ifall jag skulle välja något idag, hade jag nog tagit Gmail.
Har ju ett Gmail också för min telefon, och registrerar alla appar jag installerar där.

ja, är så himla tröt på skiten hotmail som heter outlook som den heter idag. har också allt kopplat till hotten men tänkte gå igenom allt och byta mejl till det nya. så mycket jobb är det inte för mig.

Permalänk
Avstängd

Hur lägger man till icloud mejl i mejl kontot på mac?

Permalänk
Avstängd

Försökte skapa gmail, vill at den ska vara "orginell" med mitt namn och efternamn. Gick ju inte ta det eftersom den är upptagen. Vill inte ha något som gmail rekommenderar: andreas.hanson111122

Permalänk

@Vidalism: Lägg till ditt mellannamn eller nåt. Rekommenderar också Gmail.

Visa signatur

i7 10700K • RX 580 8GB

Permalänk

kör med zoho jag dom har utökat sitt sortiment me smileys nyss vilket välkommandes, väääl X] dock borde d finnas ÄNNUMER SMILYS 8DDDD + att ja tycker d e fettkoolt att ha Z me i adressen^^,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReconHavoc:

@Vidalism: Lägg till ditt mellannamn eller nåt. Rekommenderar också Gmail.

jo, gjorde det

Permalänk
Medlem

Är det inte dags att skaffa en domän då? Om det bara är mail du behöver så är det ju enkelt och billigt att skaffa domän och hosting. Jag kör Mebo och tycker det fungerar klanderfritt. Ingen exchange på de billiga kontona men jag behöver inte det för min privata mail heller där mina krav inte är så höga. Lätt att administrera via cPanel och möjligheten att ge nära och kära en personligare adress är ju alltid bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag var med när outlook domänerna släpptes och fick mitt namn+efternamn, båda vilket är extremt vanliga.
Så jag har kört på det sen dess

Har dock kvar min gamla Gmail som jag haft i 100 år också.

Det andra logiska valet är väl att skaffa egen domän osv.

Permalänk
Medlem

Själv använder jag fastmail. Kostar några kr per månad men klart värt det. hyffsat bra möjligheter för att ställa in kalender, kontakter etc.

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Kör både gmail och protonmail.
Gmail för lite mindre viktiga saker och protonmail för de viktigaste.

Så är du ute efter lite mer säkerhet rekommderar jag starkt protonmail. Stor chans också att du kan få ditt förnamn.efternamn då inte alla använder det.