Rykte: Nintendo släpper uppdaterad Switch under 2019

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Nintendo släpper uppdaterad Switch under 2019

Nintendo uppges arbeta på en uppdaterad variant av Switch, för att hålla uppe försäljningen av konsolen. Specifikationerna sägs inte vara spikade, men ny skärm ska vara troligt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas på skärm i gorillaglas och oled, kanske ett krympt chipset som funkar med passiv kylning och längre batteritid. Prestandan kan de lämna som den är, blir bara drygt att fragmentera marknaden med olika snabba konsoller.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Så länge som beräkningsprestandan inte blir bättre får gärna skärmkvalitet, vikt och batteritid bli bättre.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

De kan ju gärna vänta med att uppdatera kretsen så de kan göra den på 7nm. Skärmen är inte problemet (även om man skulle kunna ha mycket mindre bezels etc).

Skrivet av Nioreh83:

Hoppas på skärm i gorillaglas och oled, kanske ett krympt chipset som funkar med passiv kylning och längre batteritid. Prestandan kan de lämna som den är, blir bara drygt att fragmentera marknaden med olika snabba konsoller.

Jag hör knappt min switch, om man nu inte kör utan ljud på i handhållet. Så jag tar gärna en fläkt som idag om man får ut mer prestanda.

Permalänk
Inaktiv

Jag vill ha:
Fullhd
Android App kompilatet
Webbläsare, Pdf och andra dokumentvisare.
Lite bättre prestanda, då jag vill minnas att cpu/gpu inte var det senaste vid release. Detta av förståeliga orsaker som att det tar tid att testa en ny cpu.
En Switch ska ersätta surfplattan för nästan alla som köper denna konsolen.

Jag förväntar:
Lite bättre av allt, knappt så man ens märker någon skillnad, upplösningen kommer nog vara exakt densamma. Det är inget fel med detta, men väldigt få skulle uppgradera.

*edit*
Jag kan redan se mig Nintendo Switch kommer få en massa skolprogram till sig, så att vissa elever får var sin sådan konsol för att plugga t.ex. matte på.

*edit2*
Att ersätta surfplattan så ser jag det inte främst som en kostnadsfråga utan en platsfråga. Att både ha en switch och en surfplatta i väskan tar plats, speciellt när annat som en laptop ska få plats. Så Switchen bör ersätta så mycket av detta som möjligt.

Permalänk
Medlem

Ökas upplösningen så måste det ske i samband med batteriet också i så fall, aja kanske blir en switch nästa år då

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kan vi hoppas på en Pascal gpu?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Sjukt nöjd med konsolen som den är redan och spelar regelbundet, kanske ett par månader då den varit oanvänd sedan releasen då jag lånade ut den till en vän. Men om något skulle locka mig till en ny switch så är det nog prestandan som ska förbättras :).

Behöver inte "bättre" grafik men lite mjukare bilduppdatering i några speltitlar och deras webbshop hade varit uppskattat!

Permalänk
Medlem

Det här är positivt för en som inte skaffat sig en Switch ännu. (Jag nämligen)

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Gör dem skärmen mer hungrig på kraft så måste de uppgradera resterande hårdvara i den också.

Permalänk
Medlem

Största anledningen lär väl vara att dom nu har fixat säkerhetshålet som upptäcktes så folk kunde cracka xD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muSashi:

Kan vi hoppas på en Pascal gpu?

Blir det en Pascal-GPU och ett upplåst Android OS så blir det ett köp.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chromatic:

Största anledningen lär väl vara att dom nu har fixat säkerhetshålet som upptäcktes så folk kunde cracka xD

Det får mig att tänka tillbaka till gamla dagar. Jag tror det var en xbox där versioner under 1.4 hade ett högre värde än de efter. Nå såklart kopieringsskyddet kommer förbättras, Nintendo tjänar nog inte så mycket pengar på konsolerna.

Permalänk

Tror nog de kommer släppa den samtidigt som Metroid Prime 4. Större lagringskapacitet får de gärna slänga in.

Permalänk
Medlem

Full HD på handheld mode
Mindre svarta kanter runt skärmen
Oled
Bättre support för efter marknads tillbehör
Bättre dock, mindre kanske o support för liggande ställning
Bluetooth 5 och öppen för trådlösa hörlurar. Att använda splitters eller dela på inears är så 2000..
USBc på joy cons så man kan ladda medans man spelar tsm

Det dem kan göra nu,
Netflix support osv
Webbläsare
Social media
Bättre ingame chat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Mindre svarta kanter runt skärmen

Vad är det folk inte gillar med svarta kanter? Jag älskar svarta kanter, det får bilden att bli mer "inringad", svårt att förklara, men jag gillar det
Extra viktigt på telefoner, har iPhone 6s, hade kunnat vara något mer svarta kanter i min smak, men finns iallafall lite vilket är mycket bra. Lätt att fingrarna "pressas" in mot telefonen. Man vill ju inte missa 1-3mm av skärmytan för att skärmen går hela vägen ut liksom..

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xcluzive:

Vad är det folk inte gillar med svarta kanter? Jag älskar svarta kanter, det får bilden att bli mer "inringad", svårt att förklara, men jag gillar det
Extra viktigt på telefoner, har iPhone 6s, hade kunnat vara något mer svarta kanter i min smak, men finns iallafall lite vilket är mycket bra. Lätt att fingrarna "pressas" in mot telefonen. Man vill ju inte missa 1-3mm av skärmytan för att skärmen går hela vägen ut liksom..

De kan göra större skärm och sedan de som gillar svarta kanter kan lägga till det själv.
Lite som folk spelade doom förr i tiden på slöare datorer: https://www.mobygames.com/game/dos/doom/screenshots/gameShotI...

Jag vill ha en skärmyta som täcker så mycket som det går, vill de ej täcka allt så går det som sagt att dölja.
Nesspelen på switchen har för övrigt kanter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Föredrar också att ha lite döyta, åtminstone på telefonen. Har inte hållit i en Switch så kan inte Inte uttala mig på den punkten, men det känns rent spontant som att dom produkter som man antingen använder mestadels till spel eller film (som en Switch) rent generellt gynnas av så mycket skärmyta som möjligt.
Men i mobilen upplever jag att jag oftare gör fler feltryck när det inte finns nånstans att vila fingrarna på.
Högst personlig åsikt dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag är också väldigt nöjd med switchen som den är idag. Spelar Skyrim varje dag på vägen hem från jobbet. Önskar nästan att pendeltiden var längre!

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Avstängd

Några fler trevliga spel vore intressant. Utan det så är inte någon ny hårdvara av större vikt.

Permalänk
Medlem

New Nintendo Switch XL med större skärm och 1080p, jatack!

Permalänk
Medlem

Undvikit...

Har undvikit Switchen pga den är för klen rent hårdvarumässigt. De borde kört ett nyare chipset och det bör de verkligen göra om de ska uppdatera konsolen. Har även hört att den inte riktigt levererar som förväntat när den sitter i dockan...

Permalänk
Medlem

Skärmen = större och skarpare, och batteritiden, sen är det fullträff.
alla som vill ha ett substitut till en tablet, keep walking.. wtf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

Skärmen = större och skarpare, och batteritiden, sen är det fullträff.
alla som vill ha ett substitut till en tablet, keep walking.. wtf?

Skärmen = perfekt, batteritid visst så länge det inte påverkar vikt och storlek det är inte en portabel laptop eller ett substitut för en tablet som du skriver själv "keep walking punkt punkt wtf?"
På tal om det, det är en låst surfplatta , det finns redan viss "tablet/media" funktionalitet i japan, förstår inte hur det skadar dig eller någon annan om dom släpper netflix, osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Några fler trevliga spel vore intressant. Utan det så är inte någon ny hårdvara av större vikt.

Det beror ju vad man vill spela, tycker att det finns ett väldigt stort spelutbud men det som jag inte kan spela på datorn som jag är intresserad utav var Mario och Zelda och det övriga ville jag inte köpa igen bara för att kunna köra tablet mode.
Nu är Luigi's Mansion, New Super Mario Bros Deluxe U, Super Smash Bros Brawl på ingång sen pratades det om nästa Metroid Prime. Är sällan taggad på spel men känner mig som ett litet barn så om några månader så för mig kommer det för mycket på för kort tid, vill gärna kunna fokusera på ett i taget får se vad som händer.
https://www.youtube.com/watch?v=9LAjpoI-ap8
https://www.youtube.com/watch?v=8w9-31FrjU8
https://www.youtube.com/watch?v=6wTFy-pJFMI

Hoppas oavsett att dom gör mindre förbättringar på hårdvaran, dockningstationen är under all kritik enligt mig exvis i övrigt är jag rätt nöjd, tycker isåfall dom behöver jobba på sin plattform/mjukvara mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det får mig att tänka tillbaka till gamla dagar. Jag tror det var en xbox där versioner under 1.4 hade ett högre värde än de efter. Nå såklart kopieringsskyddet kommer förbättras, Nintendo tjänar nog inte så mycket pengar på konsolerna.

Nintendo är den tillverkare som alltid satsar på att gå plus på hårdvaran från dag ett, istället för som de två andra sälja hårdvaran med förlust och ta intäkter på spel/onlinekostnader. Så nog har de tjänat mycket pengar på konsolerna.

Det kommer nog en uppdatering, men skulle tro att det blir en mindre uppdatering med strömsnålare skärm främst och någon annan obetydlig del, typ 64GB lagring. Den stora uppdateringen med ändrad storlek/kraft/mm kommer senare, om säg 3-4 år. Säger min spåkula iallafall

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Brukar alltid vänta på "pro"-versionen av konsoler, kanske man köper en nu

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Full HD 1080p, en mer heltäckande skärm som inte gör enheten större (se mitt exempel ovan), någon typ av Quick Charge funktion och stöd för Kodi hade varit trevlig att se.

Permalänk
Medlem

köpte min switch för 2 veckor sedan typ.. så inte den roligaste nyheten för mig men måste säga att jag är nöjd som jag är! de ända jag hade velat ha är netflix stöd och eventuellt android os så man kan surfa

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

köpte min switch för 2 veckor sedan typ.. så inte den roligaste nyheten för mig men måste säga att jag är nöjd som jag är! de ända jag hade velat ha är netflix stöd och eventuellt android os så man kan surfa

Om du gillar utbudet på HULU och orkar med krånglet för att dölja din europeiska identitet så finns den möjligheten, jag har valt att avvakta hittils

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/7bxyp3/howto_hulu_on_nintendo_switch_outside_the_us/