Windows 10 Skrivskydd

Permalänk

Windows 10 Skrivskydd

Hej

Jag försöker att ta bort skrivskyddet på en specifik mapp utan att lyckas.

Jag höger klickar och går på egenskaper, klickar bort skrivskydd och sedan verkställ ....men det funkar inte.
Vad gör jag för fel ? Jag är inloggad som administratör.

/Fisken

Permalänk
Vila i frid

Om du har UAC påslaget och inte orkar läsa in dig i ämnet.

rem Relax Windows 10 strict directory access policies rem Change the ownership to the "Adminitrators" group and set group "Users" to full access rem echo Adding user rights to "C:\ProgramData\MyData" and "C:\Program Files (x86)\MyProgram" takeown /F "C:\ProgramData\MyData" /A /R /D Y takeown /F "C:\Program Files (x86)\MyProgram" /A /R /D Y rem rem Make it work with both English and Swedish language rem icacls "C:\ProgramData\MyData" /grant users:F /C /T icacls "C:\ProgramData\MyData" /grant Användare:F /C /T icacls "C:\Program Files (x86)\MyProgram" /grant users:F /C /T icacls "C:\Program Files (x86)\MyProgram" /grant Användare:F /C /T rem rem Exit batch script with errorlevel 0 exit /B 0

Permalänk
Medlem
fel länk
Permalänk
Medlem

Har du BitDefender som antivirus?

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Har du BitDefender som antivirus?

Nej McAfee

Permalänk

@Daddydj63: Har du lyckats inaktivera skrivskyddet och i sånafall hur gjorde du, jag använder också MCAfee och har försökt att både inaktivera genom utforskaren samt genom diskpart: attributes volume clear readonly. Utan resultat. Har även inaktiverat inställningen i MCAfee men hjälper inte.