Destiny 2 gratis via Battle.net under begränsad tid

Permalänk
Melding Plague

Destiny 2 gratis via Battle.net under begränsad tid

Förstapersonsskjutaren Destiny 2 har i ett drygt år bjudit på lasergevär och kaotiska strider. För att fira ettårsjubileet ges spelet bort gratis genom plattformen Battle.net.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag inte läser ut detta ur artikeln men får man behålla spelet efter perioden är över?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivmaskin

@Nima2001: Det stämmer bra! Jag tar och formulerar det lite tydligare

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

Ursäkta om jag inte läser ut detta ur artikeln men får man behålla spelet efter perioden är över?

Ja, dom vill att du ska köpa expansionen om du gillar det, perfekt om man vill testa det.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

@Nima2001: Det stämmer bra! Jag tar och formulerar det lite tydligare

Tackar!

Skrivet av blue eyed devil:

Ja, dom vill att du ska köpa expansionen om du gillar det, perfekt om man vill testa det.

Mycket fint. Fler borde göra såhär. Saknar tiden då man faktiskt kunde spela demos på spel.. Numera är nästan alla spel digitala så de har inget andrahandsvärde, går inte sälja. Köper ett spel cirka 500kr och testar lite, gillar man inte är det bränt..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Har redan spelet men rekommenderar det verkligen då det är en trevlig SP upplevelse. För proper end-game måste nästan expansionerna köpas men det kan man ju göra om man gillar spelet

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Grymt kul spel, har det på PS4! Men inte på datorn, så jag ’claimade’ den direkt när jag såg denna tråd! Tack för infon 👏🏼😎

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Är det för få som spelar det?
Höja spelarbasen..

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Är det för få som spelar det?
Höja spelarbasen..

Eller så kanske dom fattar att om folk får testa på bas-spelet så kommer man köpa expansionen

20st expansioner ger mer pengar än 2st spel+expansion

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Avstängd

Jag har ingen mobil, då går det inte?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

måste man ha expansionerna för att spela PVP läget?

Permalänk
Medlem

@fozzan: Nix, du kan spela pvp med bara vanilla. Skulle akta mig för ironbanner eventet om det är uppe då din level spelar roll där. Men annars ska det inte vara några problem om du inte bryr dig om att ha några färre supers att välja på.

Permalänk
Medlem

samtidigt som man får fri kopia av bas spelet destiny 2, från 9e till 11e november man får testa gambit mode som är en del av forsaken expansionen. om man gillar spelet och vill köra vidare behöver man bara köpa forsaken expansionen eller behöver man köpa äldre expansioner också eller?

Permalänk
Medlem

Enda anledning dom gör detta är för att dom tappat nästan hela sin spelarbas efter releasen, spelet var bara ett stort DLC-skämt.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Testade betan när det väl begav sig, var inte så sugen då och nu när jag har nått så man äntligen får gå upp i level känner jag väl mest ett stort meh. En massa gående i en smal korridor värld för att skjuta lite, gå en bit till och skjuta lite. Massa snack om olika vapentyper, förmågor och sedan bla bla bla - hej här kan du handla för en mängd olika saker och ändrar saker som vi inte har förklarat ett smack om - men du har gått ensam i bergen och följt efter en falk i ett bra tag...

Känns mest oinspirerande just nu och jag känner 0 för att försöka lära mig chatt och sådant för att ta reda på om det är värt att teama upp med folk eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Enda anledning dom gör detta är för att dom tappat nästan hela sin spelarbas efter releasen, spelet var bara ett stort DLC-skämt.

Köpte spelet när det var nytt, och blev chockerad av hur tunt det var innehållsmässigt. Ett högbudget AAA spel, och detta var allt? Bra skjutkänsla men var är resten av spelet? Blev inga expansioner köpta. Inte bara tunt innehållsmässigt (redan i den lilla SP-kampanjen återanvänds samma områden om och om igen), utan själva basen i spelet är tunn.
Spelet har dåligt rykte på goda grunder.
Nu får man första silen gratis, men det finns naturligtvis skäl till det....

Permalänk
Medlem

80GB är installationen. Oklart om det är värt 160:- SSD-utrymme? Om man får tro vissa kommentarer här inne, och räknar underhållningsfaktor/GB så verkar det dyrt för att vara gratis?
Aja... Claimad nu i alla fall. Får ge det ett försök när jag utökat utrymmet efter BF.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Detta kom ju lägligt med tanke på det blåsvädret Actiblizzard nyligen funnit sig i med Diablo Immobile.

Sammanträffande?

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av toboraton:

Detta kom ju lägligt med tanke på det blåsvädret Actiblizzard nyligen funnit sig i med Diablo Immobile.

Sammanträffande?

Och så att svennebanan ska förstå?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Och så att svennebanan ska förstå?

Antar att han menar att folk hade hoppats på ett Diablo 4 som nyhet inom den serien, men istället så satsar Bli$$ard på ett Diablo mobilspel...

Angående topic så lär jag inte utnyttja detta "erbjudande".

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Hur funkar endgame? Är det i dagsläget meningsfullt att spela grundspelet eller blir expansionen mer eller mindre ett krav då spelarbussen flyttats?

Det finns ingen gratis lunch. Känslan jag får är att tillströmningen av nya spelare slutat då folk inte vill hosta upp för både spel + exp, och lösningen då blir helt magiskt att ”ge” bort grundspelet för att sedan håva in på sales av exp.

Permalänk
Medlem

Laddade ner Destiny 2 så ska se om det är något öht att spela. Alltid gött med gratisspel, så tack för tipset

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

Desperation inför Warframe Fortuna. Det är ju där mängder av besvikna Destiny-spelare hamnar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Tack för tipset! Funkade nu 08:38

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Medlem
Skrivet av toboraton:

Detta kom ju lägligt med tanke på det blåsvädret Actiblizzard nyligen funnit sig i med Diablo Immobile.

Sammanträffande?

Nja erbjudandet släpptes ju under eventet, så man måste varit sjuk snabb med damage controll isåfall.

Permalänk
Medlem

Köpte det för ett par månader sen med alla expansioner för ca 400kr. Dock inte hunnit och spela riktigt än. Många spel som slåss om den lilla fritid man har

Permalänk
Relik 📜

Basspelet Destiny 2 var vid lansering imho vattentunt och på tok för avskalat. Oklart hur Bungie resonerade, då de gått igenom precis samma process för Destiny 1. Med det sagt vet jag inte hur mycket av ändringarna i ekonomi och annat som också "backportats" dit i samband med expansionerna.

I alla fall, speciellt Forsaken gör det till ett helt okej spel. Finns innehåll värt rätt många timmar att bränna igenom totalt, och variationen är klart bättre än innan. Såklart måste man gilla konceptet med en jädra massa pangande på mängder av fiender, annars blir det snabbt meningslöst.

Oavsett vilket, kan vara kul att dra in för att titta på miljöerna och grafiken om inte annat. Destiny 2 är enligt mig ett extremt väldesignat spel rent utseendemässigt, även om det såklart finns brister på detaljnivå. Finns några maffiga scener, vilket speciellt tillsammans med HDR är ruskigt snyggt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

80GB är installationen. Oklart om det är värt 160:- SSD-utrymme? Om man får tro vissa kommentarer här inne, och räknar underhållningsfaktor/GB så verkar det dyrt för att vara gratis?
Aja... Claimad nu i alla fall. Får ge det ett försök när jag utökat utrymmet efter BF.

Det finns en fiffig funktion som kallas "avinstallera" eller "radera". Bara ett litet fyi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Nja erbjudandet släpptes ju under eventet, så man måste varit sjuk snabb med damage controll isåfall.

Håller med. Jag tror att Blizzard blev uppriktigt chockade av reaktionerna. De blev utbuade, på sin egen mässa. Känns som att detta är deras Dragon Age 2-ögonblick. Skall bli intressant att se hur de hanterar det.

Visa signatur

5900X | 6700XT