Söker bildskärm till komplett dator

Permalänk

Söker bildskärm till komplett dator

Hej söker efter en bra datorskärm till denna datorn

https://www.komplett.se/product/11445/datorer/komplett-pc/kom...

får gärna finnas på komplett

pris helst runt 2xxx-4xxx

tack !

ska använda datorn mest till spela

Permalänk
Medlem

@tortellini: Du vill ha G-sync.

Personligen skulle jag rekommendera en IPS-panel, men med din (något höjda) budget skulle jag satsa på HP Omen.

1440p är en sweetspot och du vill ha ut hög framerate.

Nu vet du vad DU vill.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Skrivet av Azureye:

@tortellini: Du vill ha G-sync.

Personligen skulle jag rekommendera en IPS-panel, men med din (något höjda) budget skulle jag satsa på HP Omen.

1440p är en sweetspot och du vill ha ut hög framerate.

Nu vet du vad DU vill.

satt o kollade på den faktiskt!
någon mer som kan rekommendera den eller någon annan?

Permalänk

beställde datorn och skrev med support på komplett
då dom rekommenderade

https://www.komplett.se/product/903569/gaming/gamingskarmar/a...

så köpte jag den

en bekant till mig skrev att det inte var någon bra skärm då skärmen var support av freesync när jag egentligen ska ha G sync

vill bara ha bekräftelse om jag ska försöka avboka skärmen jag beställde och köra en OMEN istället

https://www.komplett.se/product/954922/gaming/gamingskarmar/h...

tack på förhand
söker svar snarast

Permalänk
Medlem

Avboka omedelbart. Varför i hela friden rekommenderar dom en skärm utan G-sync när du har ett Nvidia-kort? Måste bero på priset. För ska du ha riktigt bra bild och bra flyt samtidigt så är det en IPS-panel med hög bilduppdatering och G-sync. Drar dock iväg i pris. Därav i ditt fall, så är det kanske en bra avvägning att köra TN-panel med G-sync och 144Hz. Du förlorar färgåtergivning, men bättre flyt.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Skrivet av Azureye:

Avboka omedelbart. Varför i hela friden rekommenderar dom en skärm utan G-sync när du har ett Nvidia-kort? Priset?

som min kompis sa. jag själv var helt ovetandes om detta
ska skriva i chattsupporten imorgon när dom öppnar 09..
tror du dom hinner byta ut varan innan dom skickar hem sakerna?

tack för svar

tror du omen skärmen är bra eller rekommenderar du något annat?

Permalänk
Medlem

@tortellini: Angående just Omen-skärmen så kan jag inte mer än gissa. Och jag gissar att den har lite gråare, tråkigare färgåtergivning än min AOC Agon IPS-panel, men du vill ha G-sync för flytet det ger. Vill du inte lägga en förmögenhet så är nog Omen-skärmen det enda alternativet.

EDIT: Eller en begagnad AOC Agon AG271QG, Acer Predator XB271HU (bmiprz) eller Asus ROG Swift PG279Q.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk

@Azureye:

tack för ditt snabba svar! hoppas bara dom kan byta ut varan innan dom skickar det så man slipper hålla på skicka fram o tillbaks sakerna

ja det känns lite väl i plånboken över det priset!
tack känns skönt att höra

Permalänk
Medlem

@tortellini: Lugnt. Passa på att läsa lite reviews om Omen så länge, så att du har lite mer kött på benen imorn.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

@tortellini: Just nu kan du få Acer Predator XB271HU för 5.990:- på Inet. Det är vad jag hade rekommenderat egentligen. Men du avgör din budget.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Skrivet av Azureye:

@tortellini: Just nu kan du få Acer Predator XB271HU för 5.990:- på Inet. Det är vad jag hade rekommenderat egentligen. Men du avgör din budget.

Tjenare ! tror jag kör på omen skärmen nu när jag beställt den. Får bli om några år kanske.

Tack igen för all hjälp

Permalänk
Medlem

@tortellini: Du får gärna skriva här vad du tyckte om skärmen när du har testat. Kanske blir en sån här till en kompis nämligen.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Skrivet av Azureye:

@tortellini: Du får gärna skriva här vad du tyckte om skärmen när du har testat. Kanske blir en sån här till en kompis nämligen.

Har fått allt idag .. får inte skärmen att fungera vet inte om jag gör nå fel står att no input blabla har testat med hdmi sladden och den andra men står likadant på båda två.. vet inte hur jag ska lösa det

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.photobox.co.uk/my/photo?album_id=5493374577&photo...

Permalänk
Bildexpert 📺

@tortellini: Vanligast misstaget är att man kopplar sladdarna i fel uttag. På moderkoret istället för grafikkortet. Koppla till grafikkortet istället.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@tortellini: Vanligast misstaget är att man kopplar sladdarna i fel uttag. På moderkoret istället för grafikkortet. Koppla till grafikkortet istället.

Hej du ä4 en ängel! Förstod inte vad du menade sen tittadr jag efter extra noga o testade.. körde med hdmi nu spelar de nå roll vilken sladd man kör med? Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tortellini:

Hej du ä4 en ängel! Förstod inte vad du menade sen tittadr jag efter extra noga o testade.. körde med hdmi nu spelar de nå roll vilken sladd man kör med? Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Det beror på vilken skärm du köpte till slut? Ja, vill du ha ut 144Hz så är det DisplayPort som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

Avboka omedelbart. Varför i hela friden rekommenderar dom en skärm utan G-sync när du har ett Nvidia-kort? Måste bero på priset. För ska du ha riktigt bra bild och bra flyt samtidigt så är det en IPS-panel med hög bilduppdatering och G-sync. Drar dock iväg i pris. Därav i ditt fall, så är det kanske en bra avvägning att köra TN-panel med G-sync och 144Hz. Du förlorar färgåtergivning, men bättre flyt.

Frågan är , varför är g synk nödvändigt till ett rtx 2080? Onödiga pengar.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Frågan är , varför är g synk nödvändigt till ett rtx 2080? Onödiga pengar.

När fps dippar till 72 så är det rätt avgörande, eller vad menar du?

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Det beror på vilken skärm du köpte till slut? Ja, vill du ha ut 144Hz så är det DisplayPort som gäller.

tack så mycket för allt fungerar jättebra nu

Skrivet av Azureye:

När fps dippar till 72 så är det rätt avgörande, eller vad menar du?

tack för tipsen om allt jätte uppskattat
skärmen är jättefin tycker jag. Lyser ganska mycket men kan säkert sänka det lite grann

är overall nöjd

tack alla på Sweclockers som hjälpte till

Permalänk
Medlem

@tortellini: Sänk brightness till nästan hälften. Skärmar och TV-apparater är alltid inställda med för starkt ljus från fabrik. Först kommer du tycka att det blir för mörkt, men ögonen vänjer sig rätt snabbt.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Skrivet av Azureye:

@tortellini: Sänk brightness till nästan hälften. Skärmar och TV-apparater är alltid inställda med för starkt ljus från fabrik. Först kommer du tycka att det blir för mörkt, men ögonen vänjer sig rätt snabbt.

tack blev riktig skillnad skönt det
tack för allt igen