Splitter ny Samsung TV från Komplett är Estländsk?

Permalänk
Medlem

Splitter ny Samsung TV från Komplett är Estländsk?

Har precis packat upp min nya TV jag köpte från Komplett:
https://www.komplett.se/product/998802/tv-ljud-bild/tv-video/...

Det verkar vara en "estländsk" TV. Användarvillkoren visades på estländska och när jag loggar in med mitt svenska Samsung-konto står det i 'en enhet har lagts till'-mailet: "Tillträdesland : Estonia".

Själva TVn är på svenska men villkoren/sekretess under Inställningar visas på estländska, det går ej att ändra.

Om jag jag loggar ut mitt Samsung konto och väljer att skapa ett nytt Samsung-konto genom TVn, då kommer bekräftelsemailet på estländska.

Hittar ingenstans i TVn var man kan ändra land/region. Grejjen är att det var på estländska i TVns grundinställningar första gången jag startade och gick igenom första setupen, redan innan man väljer språk, land osv.

Om jag gör fabriksåterställning och går igenom inställningarna igen så är hela "godkänn villkoren"- sidan på estländska.

Hittar inga svenska appar i App Store, SVT, Hbo nordic osv.

Har jag blivit lurad??

Permalänk
Avstängd

Du lär ju kunna ändra land i inställningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Du lär ju kunna ändra land i inställningarna.

Ja, man väljer land Sverige och språk svenska. Nästa steg/sida är användarvillkoren och de står på estländska och går ej att ändra. Detta är i grundinställningarna efter fabriksåterställning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Googla. kolla tvapparatens inställnginar på google och hur andra har gjort.
Det är lätt att lösa än att slösa tid här på swec med en sådan fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Googla. kolla tvapparatens inställnginar på google och hur andra har gjort.
Det är lätt att lösa än att slösa tid här på swec med en sådan fråga.

Gjorde det innan jag postade här såklart. Hittar inget vettigt faktiskt. Guider som visar olika Siffer-kombon man ska slå på fjärren guidar bara äldre modeller med klassiska fjärrkontroller osv. Hittar inte motsvarande fast för 2018.

Ge mig en länk då istället för att svara här i tråden att jag ska googla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Eftersom forna sovjetstater lyser upp sina tv apparater med radioaktiv materia, är jag rädd för att du blivit lurad:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanman:

Eftersom forna sovjetstater lyser upp sina tv apparater med radioaktiv materia, är jag rädd för att du blivit lurad:)

Eller ett riktigt kap, svarta marknaden kan nog betala bra för vissa radioaktiva grejer.

Måste väl på något vis gå att ändra språk på tvn i någon meny? Det är inte så att användaravtalen kommer på svenska längre ner? Är själv rätt värdelös på att scrolla igenom hela såna..

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Ja språk går att ändra
Det är användarvillkoren som strular. Men fick iordning på det nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
CS-mästare

@graFFe: Härligt att det löst sig! Hur bar du dig åt? Och hur är första intrycket på burken? Jag funderar på en själv.

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajmo:

@graFFe: Härligt att det löst sig! Hur bar du dig åt? Och hur är första intrycket på burken? Jag funderar på en själv.

Klockren TV. Det är bra pris på den nu så väl värd pengarna.

I sidan för användarvillkor slår man en kombo på fjärren typ mute, vol upp, channel up, mute. Då kommer en full lista fram med all världens länder. Men varför den sätter estland som default kanske nån förståsigpåare här på forat kan svara på.

Skickades från m.sweclockers.com