Hej!
Flyttar in i ny lägenhet och vill inte dra kabel genom väggar och så. Vad funkar bäst? Har en enkel router som funkar bra för att sända wifi till min mobil i lägenheten men vet inte om det kommer funka till min stationära också. Vad behöver man?
Alltså, om du skall köra wifi enbart, och skall spela etc, så rekommenderar jag varmt lite bättre utrustning.
Om du inte spelar, så kan du mer eller mindre välja vad som helst. Men tro inte att den lilla dongeln där kommer ge dig någon bra signal.
Jag skulle satsa på PCIE kort med minst 2 antenner om jag skulle köra wifi på min gaming dator.
Visa signatur
Bosna u <3
I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W
Spelar lite också. Är homeplug bättre än wifi alltså? Bättre kontakt? Jag har aldrig dealat med detta förut, har alltid haft kabel. Så såna USB-wifi mottagare tappar kontakt? Längre latency? Lägre max-överföring? Men homeplug är bättre på allt detta?
Jag har 100 MBit på hela internet-abonnemanget för allt så max-överföring är nog lugnt.
Homeplug har fungerat bra för min del, men det beror mest på hur ledningarna och väggarna ser ut. Hade själv kört på det till en stationär. Tycker wifi, oavsett är 2.4g eller 5g är katastrofalt bajs oavsett hur bra router du tror att du har. Problemet där blir alltid tjocka väggar och störningar. Ska du köra trådlöst tycker jag du ska ha meshat system, men det kommer kosta mer än plugsen.