Varför fungerar inte Black Ops 4 bättre på min dator?

Permalänk
Medlem

Varför fungerar inte Black Ops 4 bättre på min dator?

Hej hej,

Jag undrar verkligen varför BO4 inte fungerar bättre på min dator.

Dessa är då de rekommenderade specs för spelet:
GeForce GTX 970 4 GB / GTX 1060 6 GB or Radeon R9 390 / AMD RX 580
Intel i5-2500K or AMD Ryzen R5 1600X
12GB RAM

Och dessa är mina specs:
GeForce GTX 1070 8 GB OC
Intel i5-6500
32GB RAM

Så de borde väl gå att spela på högsta grafikinställningarna, då alla mina komponenter är lite bättre än det som rekommenderas?

Just nu spelar jag alla grafikinställningar på medium, och får då rätt stabila 80-100 FPS. Om jag höjer upp till högsta så lär jag få ca 60-80 och kanske ner till ~50 FPS när de droppar lite. Beror detta helt enkelt på att spelet inte är optimerat så bra eller kan felet sitta i min dator?

//Qmobss

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Din prolle är nog en riktig flaskhals tyvärr! och den går inte att OC'a då den inte är en K modell.

Satsa på en ny prolle och OC'a den så ska du se att du får bättre flyt i spelet/spelen.
Och du måste du givetvis ha ett moderkort som klarar OC'a....

BF spelen är ju riktigt CPU krävande i dag och för att få det att flyta på högsta så får man nog ha en riktigt bra prolle.
Och ett bra GFX kort.

Permalänk
Avstängd

@Qmobss:

Vilken skärm kör du på?
Är det 144hz 1440 eller 60hz 1080?

Det kan behövas en del tweakande med inställningar för att du ska få till det bra.
Din cpu är det svaga i din dator, stäng av de delar i inställningarna som belastar cpu, kör så lite saker som möjligt i bakgrunden också.

Permalänk
Medlem

@120hz: Ok, tack så mycket

Jag kan verkligen inte någonting om moderkort, är som i processen att lära mig sånt här. Vet du om Gigabyte Z170-HD3P-CF fungerar för OC?

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Rekommenderade är inte för max inställningar, det är de som krävs för att få spelet ok/bra.

Testa sänka vissa inställningar lite om du kör allt på max

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@milkab: Min skärm är en billig 60hz. Riktigt skräp egentligen

Visa signatur

Permalänk

Om du spelar i 1440p så tror jag helt enkelt att ditt 1070 är lite för svagt för att maxa inställningarna i den upplösningen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Qmobss:

@milkab: Min skärm är en billig 60hz. Riktigt skräp egentligen

Då säger jag, stäng av fps mätaren och gå på känsla med inställningarna
High på textures och det mesta andra på low eller off

Permalänk
Medlem

Grabben bytte från 2500k till 9700k (med samma 1070 i båda fallen) efter black friday. Några veckor senare var omdömet, den är ju knappt bättre än den gamla..
Det visade sig att nvidias drivrutin från black ops release var mycket snabbare i både black ops och cs:go än den han använt från mitten på december. Du kan ju testa en äldre för att se om det påverkar något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qmobss:

Jag kan verkligen inte någonting om moderkort, är som i processen att lära mig sånt här. Vet du om Gigabyte Z170-HD3P-CF fungerar för OC?

Jarå det är ett Z170 kort och dem är just till för OC.
Inga problem mannen....

Permalänk
Medlem

@grönbladh: Tack så mycket, ska försöka testa det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@120hz: Ok, tack så mycket!

Visa signatur

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Qmobss:

Skrivet av 120hz:

Inga problem mannen....

Processorn du har är en icke K-modell.
Du kommer inte kunna dra nytta utav överklockning något nämnvärt om du håller kvar vid samma CPU!

Och jag kan bekräfta vad som sagts tidigare gällande drivrutin.
Den som kom vid release utav Blops 4 (hette den 376.x ?) ger mer fps i detta spel.
Den är dock inte optimerad på andra håll...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: nej det hade jag redan gjort klart för honom i mitt första inlägg! att han inte har en cpu som inte går att överklocka! så det visste han redan! hade du läst tråden från början så hade du sett det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

@andreas_dock: nej det hade jag redan gjort klart för honom i mitt första inlägg! att han inte har en cpu som inte går att överklocka! så det visste han redan! hade du läst tråden från början så hade du sett det.

Om vi ska vara sådana kan jag be dig läsa inläggen från TS igen. Han säger att han har väldigt dålig kunskap om sånt här samtidigt som han frågar om moderkortet fungerar för överklockning. Ingenstans nämns det att han har/ska köpa ny processor.

Med det i åtanke så håller jag med Andreas att det kan vara sjysst att ta det säkra före det osäkra och vara lite extra tydlig.

Permalänk
Medlem

Tack till alla som har svarat!

Mitt moderkort klarar som mest av 7th gen processorer. Är det någon märkbar skillnad på 8th gen och 7th gen i7 processorer?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Qmobss:

Tack till alla som har svarat!

Mitt moderkort klarar som mest av 7th gen processorer. Är det någon märkbar skillnad på 8th gen och 7th gen i7 processorer?

Ja, 8700 Har 6 kärnor och 12 trådar och 7700 har 4 kärnor och 8 trådar

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Medlem

@Darkreaver: Så skulle du säga att det är värt det att uppgradera moderkortet för att kunna köra 8th gen processorer?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Trunk:

Din prolle är nog en riktig flaskhals tyvärr! och den går inte att OC'a då den inte är en K modell.

Satsa på en ny prolle och OC'a den så ska du se att du får bättre flyt i spelet/spelen.

BF spelen är ju riktigt CPU krävande i dag och för att få det att flyta på högsta så får man nog ha en riktigt bra prolle.
Och ett bra GFX kort.

Inga problem mannen....

Allt är besvarat!!!

Permalänk
Skrivet av Qmobss:

@Darkreaver: Så skulle du säga att det är värt det att uppgradera moderkortet för att kunna köra 8th gen processorer?

Yes, eller till och med 9th gen för det skiljer inte mycket i pris. Men vänta på Amd och deras nyheter på CES.
Kommer nog röra om lite i grytan.

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Inaktiv

Jag hade tveklöst väntat lite och sen uppgraderat utifrån dina specs.

Permalänk
Avstängd

Om möjligt.

Leta efter en begagnad 6700K eller 7700K.

Tyvärr brukar dessa gå loss på 2000-2500:- Beroende hur snäll säljaren är.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Jag hade behållt din processor och köpt en ny lite längre fram. Även om den inte är världens bästa så fungerar den. En uppgradering kommer göra skillnad men för mig hade det varit en för liten skillnad.

Om du däremot skulle köpa begagnat till ett hyfsat sjysst pris skulle det kanske vara värt det.

Men samtidigt är det dina pengar. Har du gott om dom och vill ha bättre prestanda så är det bara att börja spendera, du kommer inte bli besviken

Skrivet av 120hz:

@Tdoll:

Och ett bra GFX kort.

Inga problem mannen....

Allt är besvarat!!!

Du är duktig du.

Problemet är att saker kan missförstås (precis som du verkar missförstå mig) så istället för att alltid anta att personen förstått, när det finns tvivel, så skadar det inte att ta tio sekunder för att förtydliga. Ingen skada kan komma av det. Bortsett från att du verkar ta det lite väl personligt.