Stalker SHOC: bästa moddarna?

Permalänk

Stalker SHOC: bästa moddarna?

Efter allt prat om Metro Exodus kände jag att jag ville ut i Zonen igen, så jag tänkte köra igenom Stalker-trilogin igen.

Laddade ned Autumn Aurora 2 för Stalker Shadow of Chernobyl, men kan inte få det att fungera, när jag försöker starta spelet får jag laddningsrutan, sen avslutas det bara. Att döma av kommentarerna på moddb är den modden väldigt instabil. Synd, såg bra ut.

Så vad är bästa moddarna för Stalker SHOC idag? Är det fortfarande Complete eller Misery som gäller, eller finns det något bättre?

Permalänk

Det blev Lost Alpha. Postar en liten rapport så småningom.

Permalänk
Medlem

Denna körde jag med för ett tag sedan, fungerade bra. Är även bra ifall man vill hålla spelet så vanilla som möjligt, vilket jag även ville.

https://www.moddb.com/mods/starter-pack

Rekommenderar inte complete då den förstör balansen i spelet till att göra det för lätt.

Autumn ska ha en äldre fungerade version, men jag har hört att den nyare är buggit, kan vara värt att kika på.

Misery är endast för hardcore stalker fans som vill ha det riktigt överjävligt och svårt.

Permalänk

Haha ja Misery testade jag för nåt år sedan, tyckte jag var en bra Stalker så jag tog svåraste svårigheten.... hahaha det var helt omöjligt. Ska göra ett nytt försök så småningom, men på lägsta svårighetsgraden.
Complete är snygg, men som sagt gör den spelet för enkelt.

Lost Alpha verkar intressant, har precis startat, men alla quests i start-området är nya, och kartan är ny. Det är som ett nytt spel nästan. Kan inte bedöma svårighetsgraden än, har bara varit i en eldstrid. Nästan men inte riktigt lika snygg som Complete.

Permalänk

OK, har litart Lost Alpha lite nu, och svårighetsgraden är hög. Jag kör på näst högsta settingen, en träff från en AK74-kula räcker för att jag ska bli av med 90% av health, och blödningen gör att jag måste använda bandage + health kit. Det som suger lite är att fienden magiskt vet när man blöder, och då bara väntar på att man ska blöda ihjäl, och lika magiskt hör när man använder bandage (och inte kan försvara sig i cirka fem sekunder) och rushar en.
Att ta två fiender öppet i eldstrid = garanterad död, utan man måste gömma sig och plocka dem ur bakhåll.
Inte lika osportsligt omöjlig som Misery på hög svårighet, men en klar utmaning. Grafiken är inte lika snygg som Complete eller I Work Alone, men betydligt snyggare än vanilla, plus så mycket nytt content att det nästan är ett nytt spel. Ska posta lite screenshots sen.