Kodning för nybörjare (Wordpress, etc) - Koda själv i olika svårighetsgrader
Hej,
Har under en längre tid haft olika roliga idéer om olika affärsmöjligheter online, och jag har flera gånger velat skapa olika webbsidor, men jag stannar alltid upp tidigt i mina tankar, just därför att jag inte har kunskapen när det kommer till att starta upp en ny webbsida med kodning. Jag har också vid flera tillfällen provat på olika webbsidobyggare som Wix och Weebly, men de är så pass begränsade att jag alltid efter en kort tids arbete får ge upp. Jag vill verkligen lära mig att koda eftersom att det är kul att kunna, men även för att få nya möjligheter och förutsättningar.
MEN, detta är meningen som ett sidoprojekt då jag pluggar vilket inte ger mig mycket tid till detta och kan därför inte gå all in, men som sagt, ett sidoprojekt. Jag vet att det finns hundratals kurser där man lär sig om kodning på både youtube och på andra sidor, de som är gratis och de som kostar tusentals, men det jag är ute efter är något annat. Jag vill kunna lära mig själv utan massa kollande på videos. Jag tror starkt på att man lär sig mycket mer av att själv arbeta med något, men då behöver jag grunderna.
Vad jag letar efter är något sorts program man kodar i som lär mig grunderna i olika steg och svårighetsgrader. Första steget kanske är att kunna skapa en rubrik på sin hemsida, och i det sista så har man skapat en färdig sida från grunden med kodning.
Hoppas ni förstår vad jag menar!