Permalänk
Medlem

Värdering äldre dator

Som rubriken lyder, så behöver jag hjälp med en enkel värdering av min gamla stationära då jag köpt en helt ny.

Chassi: Corsair Obsidian 650D MIDI Tower (3 st fläktar 2st 200mm & 1 st 120mm)
PSU: Corsair TX v2 650W Bronze
CPU: i5-2500K 3,3Ghz (o-klockad)
Moderkort: MSI P67A-G45 1155 socket
GPU: MSI GeForce Gtx 960 Gaming 2gb PhysX ” Twin Frozr V”
Minne (8gb): Kingston ValueR DDR3 2x 4GB 1333Mhz
SSD: Corsair SSD Force series 90gb
Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda7200rpm
Dvd skrivare: Sony optiarc

Extra
Skärm: BenQ 24” LCD G2450HM VGA/DVI/hdmi

Tack på förhand!

Permalänk

~2000kr här. Kanske mer på blocket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

~2000kr här. Kanske mer på blocket.

Tack för snabb återkoppling! Har en fråga dock, gäller det inklusive skärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ed0:

Tack för snabb återkoppling! Har en fråga dock, gäller det inklusive skärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm låt säga 2500kr max då.

Permalänk
Medlem

Glömde även nämna att det ingår ett äkta W7, som jag förmodar går att uppgradera till W10 gratis?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@ed0: tror du kan få runt 3000 för allt (med skärm)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Tacksam för feedbacken! Om ingen annan har en annorlunda uppfattning kör jag på detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ed0:

Glömde även nämna att det ingår ett äkta W7, som jag förmodar går att uppgradera till W10 gratis?

Skickades från m.sweclockers.com

Var det inte bara ett tillfälligt erbjudande? Minns att jag fick pop up-meddelanden om det ett tag. Sen slutade det.

Permalänk
Medlem

Runt 2000-2500 med skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ed0:

Glömde även nämna att det ingår ett äkta W7, som jag förmodar går att uppgradera till W10 gratis?

Skickades från m.sweclockers.com

Det erbjudandet har kommit och gått tyvärr. Var tidsbegränsat

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Håller med 2000-2500 kr.
Prestandan duger ju till en del av dagens spel på lägre inställningar och som surfdator duger den säkert, men hur länge? Den är ju väldigt gammal.
CPU som är 8 år gammal. Om HDD och SSD är lika gamla lär det inte vara länge kvar framförallt på HDDn.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av Startgas:

Var det inte bara ett tillfälligt erbjudande? Minns att jag fick pop up-meddelanden om det ett tag. Sen slutade det.

Jag vet att det fungerade mycket längre än många trodde i alla fall. De var inte direkt tydliga med sitt förlängda erbjudande, men om det håller i sig än idag vet jag inte. Se https://www.zdnet.com/article/heres-how-you-can-still-get-a-f...

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk

Ja Windows-uppgraderingen är finito.

Permalänk

@Zemlan @SuperFlugan Mjae, egentligen skulle väl den gjort det men det går enl många fortfarande att bara hämta ner MediaCreationTool och välja Upgrade PC. Så länge man har en giltig nyckel 7/8.1 .

Kan inte säga att jag vet om det fungerar nu, men rätt säker på det då jag uppdaterade en dator i December 2018 med samma procedur.
Se tex länk: https://www.zdnet.com/article/heres-how-you-can-still-get-a-f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

@Zemlan @SuperFlugan Mjae, egentligen skulle väl den gjort det men det går enl många fortfarande att bara hämta ner MediaCreationTool och välja Upgrade PC. Så länge man har en giltig nyckel 7/8.1 .

Kan inte säga att jag vet om det fungerar nu, men rätt säker på det då jag uppdaterade en dator i December 2018 med samma procedur.
Se tex länk: https://www.zdnet.com/article/heres-how-you-can-still-get-a-f...

Ofan, hade jag ingen aning om. Trevligt om det stämmer förstås!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |