"No Signal" på min Acer Predator

Permalänk

"No Signal" på min Acer Predator

Hej! Jag har en Acer Predator XB1HU. Hittat ett problem att jag kan inte få igång den hur jag än gör. Har displayporten i datorn och i skärmen och power kablen är i också. Men varje gång jag startar den så står det "No Signal". Har även gått in i menyn på min skärm och vad jag än gör funkar det inte. Testade också att gå in på min andra skärm och leta efter en connectad skärm men inget kom upp. Behöver hjälp fort!

Visa signatur

Grafikkort: 1070 ti. Processor: Ryzen 7 1800x. Moderkort: Asus Prime b350-plus. Ram: 16gb 2400mhz. Nätaggregat: Fractal design 600w. Kylare: Cryorig h7 quad lumi. Chassi: Phanteks Eclipse p400s tempered glass. SSD: 250GB Samsung M.2. Hårddisk: 2TB seagate barracuda. Operativsystem: Windows 10 Home

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Detvardyrt:

Testade också att gå in på min andra skärm och leta efter en connectad skärm men inget kom upp.

Vet inte riktigt vad du menar där? Har du kopplat in ytterligare en skärm och den får heller ingen bild? Då är det troligtvis grafikkortet eller kabeln du använder.

Annars är det absolut vanligaste misstaget att man kopplar skärmen till moderkortets anslutningar vilka antagligen inte är aktiva eller ens möjliga att använda. Koppla till grafikkortet istället.