Jag är i dagsläget Macbook ägare, sen 13 i7, jag gillar den skarpt, men tyvärr faller den på spelfronten. Har varit inne på en stationär PC. MEN efter en hel del funderande och velande så passar en bärbar PC mig bäst. Dels har jag ingen plats för en stationär. Barnsituation gör dessutom det smidigare med en bärbar. Men nog om det.
En bärbar PC för gaming. Den är tänkt att använda hemma, så hur smidig den är att bära med är ingen betydelse. FPS, action, shooter, RPG, AAA-titlar och övrigt spelar jag på mitt PS4. Datorn är tänkt för strategi spel främst. Tänk Frostpunk, Civilization VI, FM m.m.
Har satt ihop en lista här med några datorer som är rätt lika varandra men det skiljer några tusenlappar hit och dit. Är ett 2070 kort värt dom extra tusenlapparna jämfört med ett 1070 kort? Tankar?
https://www.inet.se/jamfor?compare=1963324&compare=1963437&co...
Overkill för mina krav, visst. Men jag lägger mig gärna överkant i typ den prisklassen. Razer datorn har fått fina betyg MEN verkar bli varm vid tung belastning. Blev tipsad om Lenovon, men har inte hört något i övrigt om den, någon med erfarenheter?