Permalänk
Medlem

QE65Q60R eller QE65Q6FN

Idag har priset på QE65Q6FN sänkts till 10000kr. Då beställde jag en på gång.

Fick samtal en stund senare att de hade QE65Q60R tillgänglig för mig som skall vara, enligt honom, 2019 uppföljaren till QE65Q6FN. Detta för samma pris.

Så den är lite finare lite bättre enligt säljaren. Försökte söka på TV:n men hittade inget jämförande. Något du eller någon annan känner till? Bör jag lite på säljaren? Åsikter eller fakta ni kan hitta?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Skulle tro att de är likvärdiga då det är som han säger att det är 2019 års modell. Båda är edge-lit LCDer. Så får du den för samma pris så är det nog inget att fundera på.

edit: kanske skulle säga att jag baserar mitt inlägg på gissningar

Permalänk
Skrivet av BigBomba:

Fick samtal en stund senare att de hade QE65Q60R tillgänglig för mig som skall vara, enligt honom, 2019 uppföljaren till QE65Q6FN. Detta för samma pris.

Verkar inte vara någon större skillnad mellan Q60R och Q6FN.
Hur/var fick du tag på en QE65Q60R för 10000kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepe Silvia:

Verkar inte vara någon större skillnad mellan Q60R och Q6FN.
Hur/var fick du tag på en QE65Q60R för 10000kr?

Bokade en Q6FN för upphämtning på elgiganten Helsingborg. Fick samtal någon timme efter att de ville ge mig Q60R istället för samma peng. Något om att vissa butiker inte hade Q6FN inne som jag förstod det.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag köpte en Q6FN på Black Friday för 10 000:-. Jag är supernöjd med den, helt klart värt uppgradering från en "platt-TV" på 42" från 2009.

Jag var i butik och tittade på olika modeller hit och dit men med mitt otränade öga kunde jag knappt se skillnad på en som kostade 10 000 till en som kostade 15 000.

Du kan läsa på lite mer om de olika modellerna i @Laxpudding 's inlägg här:Guide till välja TV

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem

Känns som att elgiganten lurat mig..

Tydligen så är det flera skillnader mellan den nya och "bättre" i jämförelse med Q6F.

1. Ingen local dimming i Q60R, bara global. Fanns local på Q6F vad jag förstått.
2. Sämre högtalare i Q60R i jämförelse med Q6F.

Vad som skulle vara bättre med Q60R vet jag faktiskt inte. Funderar på att returnera Q60R och begära att få Q6F som jag faktiskt beställde. Vad tror ni?

Permalänk

@BigBomba: Googlade runt och många verkar ha stängt av local dimming på sina Q6FN så det kanske inte är så stor förlust.

https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q6fn-q6f-q6-2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBomba:

Idag har priset på QE65Q6FN sänkts till 10000kr. Då beställde jag en på gång.

Fick samtal en stund senare att de hade QE65Q60R tillgänglig för mig som skall vara, enligt honom, 2019 uppföljaren till QE65Q6FN. Detta för samma pris.

Så den är lite finare lite bättre enligt säljaren. Försökte söka på TV:n men hittade inget jämförande. Något du eller någon annan känner till? Bör jag lite på säljaren? Åsikter eller fakta ni kan hitta?

Tack på förhand!

Köpte du Q60R?
Jag gjorde. Jag är mycket nöjd med min! För 9990 är den grym tycker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNystrom:

Köpte du Q60R?
Jag gjorde. Jag är mycket nöjd med min! För 9990 är den grym tycker jag

Ja det gjorde jag, kul att du är så nöjd!

Jag är relativt nöjd, men blev missnöjd när jag såg denna:

https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-q60r-vs-samsu...

Som visar på att Q6F faktiskt är bättre.. Men för 10000 så är den nog fortfarande väldigt bra oavsett!