Budget: 8 tusen Datorn ska klara av FL studio, programmering, streaming utan problem

Permalänk
Inaktiv

Budget: 8 tusen Datorn ska klara av FL studio, programmering, streaming utan problem

Hej. Min bärbara som jag använder nu har dålig batteritid, den låter konstigt och är ganska slö ibland. Det laggar ibland också när jag använder FL studio. Den här datorn köpte jag på webhallen för typ 3000 kronor för några år sen.

Den nya datorn som jag söker ska kunna klara av FL studio producer edition, programmering, streaming via cmore med flera tjänster utan problem. Jag kommer mest använda den för skolarbeten, samt bloggning. När det kommer till programmeringen så är tanken att ha wamp installerat och göra hemsidor på den. Vill också prova programmera i C+ och göra program via det. Vegas movie studio 15 kommer användas för att klippa kortfilmer. Vet du en dator som jag kan slå till på nu eller på påskrea/sommarrea så får du jättegärna komma med tips.

Jag ville förbättra texten för att göra läsaren intresserad.
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon292978:

Hej. Min bärbara som jag använder nu har dålig batteritid, den låter konstigt och är ganska slö ibland. Det laggar ibland också när jag använder FL studio. Den här datorn köpte jag på webhallen för typ 3000 kronor för några år sen.

Den nya datorn som jag söker ska kunna klara av FL studio producer edition, programmering, streaming via cmore med flera tjänster utan problem. Jag kommer mest använda den för skolarbeten, samt bloggning. När det kommer till programmeringen så är tanken att ha wamp installerat och göra hemsidor på den. Vill också prova programmera i C+ och göra program via det. Vegas movie studio 15 kommer användas för att klippa kortfilmer. Vet du en dator som jag kan slå till på nu eller på påskrea/sommarrea så får du jättegärna komma med tips.

Du kan ju kolla lite på den här, om du inte gjort det:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1554995-laptop-for-mus...

Visa signatur

Gigabyte Z390 I AORUS PRO | i7 8700K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Obsidian 250D | EVGA Supernova G3 650W | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 32GB DDR4 | MSI GTX 1070 Ti 8GB ARMOR | Win 10 Home 64-bit | Xtrfy K3

Permalänk
Inaktiv

@Olle78: Tack. Undra om Vegas tar mer än FL. De måste väl ta lika mycket processorkraft antar jag.

Permalänk
Inaktiv

Jag har bestämt mig för den här. Enligt specifikationerna så ska den klara av Vegas movie Studio och FL studio utan problem. Samt programmering med mera. https://www.webhallen.com/se/product/300212-MSI-GV62-8RC-029N...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon292978:

@Olle78: Tack. Undra om Vegas tar mer än FL. De måste väl ta lika mycket processorkraft antar jag.

Vegas är garanterat mer krävande i grundutförande - med plugins och liknande går inte att säga vilken som går tyngst utan att veta vilka plugins du vill använda.

Nybörjarprogrammering kan man utan problem hålla på med på en 10 år gammal dator.
Värt att fråga sig på förhand om målet är att lära sig programmera eller om målet är "utveckling för Windows".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Inaktiv

@Dracc: Definiera utveckling av windows?
Edit: Det är lätt redigering på Vegas. Lite texter, musik och klippning. Blir det tyngre produktioner får jag köpa en bättre dator som klarar av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon292978:

@Dracc: Definiera utveckling av windows?
Edit: Det är lätt redigering på Vegas. Lite texter, musik och klippning. Blir det tyngre produktioner får jag köpa en bättre dator som klarar av det.

för, inte av. Ska du skriva C++-grejer som ska användas i Windows så vill du troligen lära dig Visual C++ vilket inte är samma som C++ även om de är väldigt lika.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6