Frontpanel med on/off, 2st USB snabbladdning Typ A , 2st USB 3 typ A, 1st USB 3.1 Gen 2 Typ-C

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Frontpanel med on/off, 2st USB snabbladdning Typ A , 2st USB 3 typ A, 1st USB 3.1 Gen 2 Typ-C

Var hittar jag färdiga paneler eller delar för att bygga egen panel?

Snabbladdning USB typ A, finns det någon för datorer att anslutas till molex eller sata power?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2018

Har du inte ett chassi med modulär frontpanel kan det bli lite svårt. Fractal Define R6 har det men det är ett av få jag vet.

PC | 8600k | 1080 Ti FE | 960 Evo 500GB + Crucial P1 1TB | Trident Z RGB 4x8 | Asus Z370-A | RM750x | Define R6 TG | Custom Water Cooling
Setup | Acer ED347CKR + Asus PB277Q | Steelseries M750 | Sennheiser PC363D | Corsair M65

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av BettyBoo42:

Har du inte ett chassi med modulär frontpanel kan det bli lite svårt. Fractal Define R6 har det men det är ett av få jag vet.

Jag menar för att bygga nytt/eget chassi. skulle gärna köpa define R6C frontpanelen om den fanns att köpa löst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2018

Det finns, vänta en sekund så kan jag länka.

Skickades från m.sweclockers.com

PC | 8600k | 1080 Ti FE | 960 Evo 500GB + Crucial P1 1TB | Trident Z RGB 4x8 | Asus Z370-A | RM750x | Define R6 TG | Custom Water Cooling
Setup | Acer ED347CKR + Asus PB277Q | Steelseries M750 | Sennheiser PC363D | Corsair M65

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2018

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Bilden är lite missvisande då det bara är USB 3.1 Type- C porten och inte resten i paketet. Dvs man uppgraderar den modulära frontpanelen som sitter i ett Define R6.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2016

Du kan söka i Prisjakt på chassin med USB 3.1 typ C. Fler exempel är Lian Li PC-O11 Dynamics, Cooler Master SL600M och Phanteks Enthoo Evolv X.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av Wachtel:

Du kan söka i Prisjakt på chassin med USB 3.1 typ C. Fler exempel är Lian Li PC-O11 Dynamics, Cooler Master SL600M och Phanteks Enthoo Evolv X.

Jag är alltså inte ute efter ett färdigt chassi. Jag ska bygga ett själv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Jan 2015

Jag har lite erfarenhet av detta, jag letade efter en frontpanel med SD-läsare + USB 3, men hittade inget. Jag skulle rekommendera att fixa på-knappen separat, och kombinera med tex: https://www.amazon.com/2-Port-Microphone-Desktop-Connector-Adapter/dp/B01A5DGJQA/ref=sr_1_10?keywords=front+panel+audio&qid=1558039457&s=electronics&sr=1-10

Det verkar finnas massor av frontpaneler på Amazon, det är möjligt att just det du letar efter finns.
Just den i länken kunde man skruva loss PCBn på, det är nog användbart om du ska bygga något själv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av Slewentogzz:

Jag har lite erfarenhet av detta, jag letade efter en frontpanel med SD-läsare + USB 3, men hittade inget. Jag skulle rekommendera att fixa på-knappen separat, och kombinera med tex: https://www.amazon.com/2-Port-Microphone-Desktop-Connector-Adapter/dp/B01A5DGJQA/ref=sr_1_10?keywords=front+panel+audio&qid=1558039457&s=electronics&sr=1-10

Det verkar finnas massor av frontpaneler på Amazon, det är möjligt att just det du letar efter finns.
Just den i länken kunde man skruva loss PCBn på, det är nog användbart om du ska bygga något själv.

Tack, det var lite så jag såg det också, dvs powerbutton separat. Blev grymt sugen på att bygga en microcontroller med en RGB-knapp och batteri för att visa rött vid av, blått vid på och pulsa grönt vid HDD-aktivitet. Gärna en light sensor också för att automatiskt styra ljusstyrkan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av Mordekai:

Tack, det var lite så jag såg det också, dvs powerbutton separat. Blev grymt sugen på att bygga en microcontroller med en RGB-knapp och batteri för att visa rött vid av, blått vid på och pulsa grönt vid HDD-aktivitet. Gärna en light sensor också för att automatiskt styra ljusstyrkan.

Glöm inte bort att göra ett galleri av det hela om du genomför det, sånt här är alltid roligt att se

Skickades från m.sweclockers.com