ka börja plugga till hösten och är intresserad av en laptop. Macbook vill jag inte ha då jag ej är bekant med systemet, men hade gärna velat ha en som är i den ''designnivån'' har hittat två alternativ.
Något åt det utseendet är vad jag söker, jag vet att båda två jag länkade har mer än bra prestanda när det gäller plugg.
Men om ni tycker att en av dem två kan vara något eller om ni har andra alternativ så komentera gärna! Tack!
Kan även tillägga en fråga ang huawei. Tror ni det är lugnt att köpa en dator från dem? tänkte på det här med google ban & USA och hela köret... kan det bli problem i framtiden ev ( om man köpt en dator från dem)?
@Målarnisse: Huawei kanske inte får köpa fler intel-chip, men om du installerar windows på en av deras datorer så lär du fortsätta att få uppdateringar.... (de kanske säljs billigt nu)
Har ägt ASUS laptops i olika prisklasser och har aldrig varit missnöjd. Huawei laptops har jag nog aldrig ens använt eller stött på innan så jag har inget att säga om dem.
Som nyexad student vill jag dock tipsa dig om Microsoft Surface Pro. Finns flera du har studentrabatt på via mecenat.se. Extremt nice laptop som du kan få bra nytta av utanför plugget också. En Surface Pro och pennan dom säljer till är kanonverktyg om du vill anteckna mycket i plugget.